حجت الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم با تأکید بر این‌که روحانی باید در عمل و رفتار برای مردم الگو باشد، گفت: مردم دین خود را از گفتار و عمل روحانیان می‌آموزند.

به گزارش انعکاس بناب  به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌ هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در جمع طلاب شرکت کننده در دوره آموزشی «میثاق طلبگی» که در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) در حال برگزاری است، اظهار داشت: کسوت طلبگی و روحانیت یک شغل نیست، بلکه رسالتی خطیر برای ترویج معارف الهی است.

وی خاطرنشان کرد: ساده‌زیستی، مردم‌داری، اخلاق در نیت و عمل، جلب رضایت مردم، خدمت برای رضای خدا، توجه به تقوای الهی، عامل بودن به هر آنچه که می‌دانیم، صبر، تبلیغ جهادی و همچنین شناخت و مقابله با توطئه های روزافزون فرهنگی و اعتقادی دشمنان از جمله موارد موفقیت طلاب و روحانیان است.

امام جمعه تبریز یکی از ویژگی های طلبه موفق را اخلاص و تقوا دانست و تصریح کرد: اگر اعمال خود را از آنچه مربوط به غیر خداست، پاک کنیم، خداوند انسان را محبوب قلوب قرار می دهد و آن زمان است که تبلیغ نافذ و اثرگذار در سطح جامعه خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که روحانیت جدای از مردم نیست و باید همچون دیگر اقشار جامعه زندگی ساده و بی‌آلایش داشته باشد، گفت: ساده زیستی روحانیان همواره مورد تأکید بزرگان دین بوده است، مدارا و انس با مردم، و دوری از تجملات از دیگر ویژگی های طلبه موفق است.

وی با تأکید بر این‌که روحانی باید در عمل و رفتار برای مردم الگو باشد، افزود: مردم دین خود را از گفتار و عمل روحانیان می‌آموزند، بنابراین رفتار و سبک زندگی ما نیز باید مبلغ فرهنگ و معارف اسلامی باشد، در غیر این صورت در حق لباسی که به تن داریم؛ خیانت کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم در بخش دیگری از سخنان خود یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی را توسعه مدارس علمیه در سراسر کشور دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی دین و ارزش های اسلامی را احیا و شرایط مناسب برای خدمت رسانی روحانیان در عرصه های مختلف را فراهم کرد.

وی در پایان خواستار هوشیاری و بصیرت روحانیت در قبال توطئه های فرهنگی، عقیدتی و اجتماعی دشمنان شد و گفت: حفظ و پاسداری از نظام، ارزش های انقلاب و آرمان های امام و رهبری از وظایف اصلی روحانیت است، هرگونه غفلت در این عرصه جبران‌ناپذیر خواهد بود.

انتهای پیام/س