معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید تغییرات هدفمند و راهبردی درستی در آموزش و پرورش ایجاد کنیم، گفت: به دنبال فعال کردن تئاتر و سرود مدرسه ای هستیم.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از ایرنا، علیرضا کاظمی در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز آسیب های اجتماعی در جامعه بیداد می کند، اظهار داشت: نیازمند رویکردهای ترویجی و افزایش فعالیت های تیمی در آموزش و پرورش هستیم.
وی با تاکید بر لزوم تغییرات هدفمند در آموزش و پرورش گفت: در حوزه پرورشی ۲۰ راهبرد تدوین کرده ایم که سه برنامه توسعه فرهنگ قرآن، اقامه نماز و عترت، توسعه مهارت های دانش آموزان و فضایل اخلاقی و ایجاد روحیه امید و نشاط در دانش آموزان در اولویت است.
کاظمی با بیان اینکه امروز در شرایط سختی قرار داریم و تجربه نشان داده که می توانیم از این شرایط هم با موفقیت عبور کنیم، افزود: در حوزه معاونت پرورشی به دنبال تغییرات جدید و جدی هستیم.
وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین به دنبال دستیابی به اهداف متعالی در آموزش و پرورش هستیم، خاطرنشان کرد: باید تعلیم و تربیت متعادل و متوازن تمام ساعتی را در دستور کار قرار دهیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت اتخاذ رویکرد سخت افزارانه و ساختارمندانه در آموزش و پرورش گفت: امروز مهم ترین رویکرد سند تحول بنیادین رویکرد تربیتی است.
وی با بیان اینکه امروز نیازمند دانش آموزان کنشگر، مهارت ورز و اندیشه ورز هستیم، افزود: دانش آموزان باید مهارت های مختلف در زمینه های مختلف را بیاموزند و اتفاق اول باید از بیرون آموزش بیافتد.
کاظمی آموزش و پرورش را قلب توسعه و تپنده کشور دانست و گفت: ما امروز نیاز به تحول داریم و باید از معلم شروع کنیم، زیرا نمی شود معلمی افسرده، ولی جامعه ای شاد داشته باشیم.
وی ادامه داد: متاسفانه در ۴۰ سال گذشته آموزش و پرورش و معلمان مورد غفلت قرار گرفته است و در بحث بودجه ته صف قرار داریم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر قرار است به اهداف متعالی برسیم باید این امر در عمل اتفاق بیافتد، خاطرنشان کرد: نمی توان معلمی فقیر اما جامعه ای ثروتمند داشت.

انتهای پیام/س