امام جمعه بناب در خصوص انحصارطلبی ها در کشور گفت: چند نفر قارون کله گنده به صورت انحصاری این کشور را اداره می کنند دین اسلام از این انحصار طلبی ها و تنگناها ضررهای زیادی به خود دیده است.

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی در خطبه های آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه شهرستان بناب با اشاره به روز ۱۴ مرداد، سالروز جریان مشروطه در سال ۱۲۸۵ شمسی در ایران، گفت: این روز و اتفاق باید برای هر روز ما زنگ خطر و درس عبرت باشد.

وی یا بیان اینکه نهضت مشروطه خود، انقلاب اسلامی به تمام معنا است تصریح کرد: این حرکت ضد استبدادی و ضد استعماری توسط عالمان دینی و روحانیت پیشرو اتفاق افتاد و به ثمر نشست متاسفانه بعد از نیل به مقصود در اثر بی تجربگی به انحراف کشیده شده و زمام امور به دست نامحرمان افتاد و خناسان و شیاطینی مثل انگلیس با مهره چینی در پست های کلیدی و نفوذ آنها درایران اوضاع دوباره به قبل از نهضت بازگشت.

خطیب نماز جمعه بناب با اذعان به اینکه خناسان با نفوذ در نهضت چهره روحانیت را تخریب کردند افزود: در اثر اینکه مردم از خواب غفلت بیدار نشدند، کشور به دست مزدوران وابسته به شیاطین افتاد و تمام هدف آنها این بود که فرهنگ غربی را در ایران نهادینه کنند و بین اسلام و مردم فاصله بیاندازند.

وی در ادامه گفت: خناسان مزدور با نفوذ در نهضت مشروطه و قرار گرفتن در مصادر امور نه تنها به تدریج روحانیت را از صحنه به کنار گذاشتند بلکه برعلیه علما و دلسوزان این مرز و بوم تبلیغ کرده،  آنها را تخریب کردند و آیت الله شیخ فضل الله نوری را خائن قلمداد کردند.

امام جمعه بناب با اشاره به دوران محمدرضا شاه و تصمیم او به تکرار چنین اقدامی در مورد حضرت امام خمینی(ره) گفت: محمدرضا شاه به تبعیت از جریان نهضت مشروطه همین موضوع را در مورد حضرت امام خمینی (ره) تکرار کند که عالمان مانع شدند و شاه مجبور شد امام را تبعید کند و بدین ترتیب پروردگار متعال امام را از دست فرعون زمان نجات داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در خصوص سختی های هر انقلاب گفت: امروزه مردم ایران با شدیدترین زحمات، سختی ها و تحریم های ناجوانمردانه در ۴۰ سال اخیر کتک شعار استقلال کشور را می خورند بنابراین تحول  و انقلاب هر چه قدر خالص تر باشد دشمنی ها علیه آن انقلاب بیشتر خواهد بود و پیامد تلخ لازمه هر تحول و انقلاب است.

باقری بنابی علت اصلی مشکلات امروز کشور را عملکرد و کارنامه ضعیف و بد در گذشته دانست و افزود:  بروز همه مشکلات امروز در کشور نشانگر این حقیقت است که عملکرد و کارنامه مان در گذشته خوب نبوده و ضعف هایی وجود داشته است و مع الاسف برادری ها و اتحاد و اتفاق دستخوش حوادث گوناگون شده است.

وی به ضعف های دولت در گذشته و حال اذعان کرده و گفت: امروزه شیاطین و خناسان در شکل های مختلف در لایه های مختلف کشور نفوذ کرده، دولت عملکرد قابل دفاع و قبولی از خود ندارد و در برابر گرگان بی رحم و خونخوار قرار گرفته است.

امام جمعه بناب در چنین برهه زمانی به حمایت از دولت توسط مردم تاکید کرد و گفت: با توجه به دستور عقل و شرع و با توجه به نوع حکومت ایران باید دست ضعیف را گرفته و حمایت کنیم با این وجود  از رو اول تعداد دشمنان این دولت بیشتر از دشمنان خارجی بوده و علی رغم توصیه های رهبری بسیاری در قالب نیروهای حزب اللهی دولت را در تنگنا قرار داده اند.

وی بی صبری عده ای در مقابل مشکلات را سرطان عنوان کرد و گفت: مردم کشور ایران با هدف حمایت از مظلوم و با حفظ منافع و احترام متقابل از کشورهای بی دین در مقابل دشمنان بین المللی دفاع می کنند اما در داخل کشور به دلیل اختلاف با دولت با هر بهانه ای دست به اعتراض بر داشته و تاب و توان همدیگر را ندارند که متاسفانه بلا این بوده و می بایست بزرگان این سرطان را چاره کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در مورد عدم انتخاب افراد شایسته در گذشته انتقاد کرد و گفت: در گذشته از شکوفا شدن افراد با لیاقت و با استعداد خودداری کرده وبه شایستگان و مقتدر ها اجازه ندادیم  به سر کار آیند و اگر به این درد ها چاره می شد الان وضعیت این طور نبود.

وی افزود: نیروهای کارآمد، عزیزان، سرمایه ها ونزدیکترین یاران امام و رهبری را در گذشته  به دست خود ذلیل و رد صلاحیت کرده و از صحنه خدمت کنار گذاشته و عده ای اراذل را به جای آنها نشاندیم. بنابراین اگر بدنه مملکت و کشور را در داخل اصلاح کنیم اسرائیل، انگلیس و آمریکا هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.

امام جمعه بناب در خصوص انحصارطلبی ها در کشور گفت: چند نفر قارون کله گنده به صورت انحصاری این کشور را اداره می کنند دین اسلام از این انحصار طلبی ها و تنگناها خیلی ضرر به خود دیده است.

باقری بنابی در پایان آحاد مردم را به هوشیاری بیش از پیش دعوت کرده و گفت: در مقابل خیل عظیم هجمه های دشمن، می بایستی باید از خواب غفلت بیدار شده و با عبرت از گذشته در حمایت از رهبر معظم انقلاب “تنهاترین سردار” بیش از پیش وحدت و اتفاق بین همدیگر را حفظ کنیم.

انتهای پیام/سعید نصیری