پایگاه اطلاع رسانی انعکاس بناب چهار شهید انقلاب بناب را که به دست رژیم طاغوت به شهادت رسیده اند را با جزئیات کوتاه منتشر کرد.

به گزارش انعکاس بناب، اسامی شهدای انقلاب بناب آن عزیزانی هستند که در زمان طاغوت در راه مبارزه با باطل در شهرستان بناب، جان خود را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند.

اسامی این شهدا با مختر زندگی نامه به شرح زیر منتشر می گردد:

شهید میر ولی الله علوی بناب

شهید میر ولی الله علوی بناب در پانزدهم شهریور ماه ۱۳۳۹ هجری شمسی در بناب متولد شد. خانواده شهید از سادات بودند و به همین علت نام او را ولی الله نهادند.

شهید میر ولی الله علوی پس از گذارندن دوران نوجوانی و جوانی و همزمان با تحصیل در پایه سوم راهنمایی و آغاز حرکت های و تظاهرات مردمی بر علیه رژیم پهلوی، فعالیت های اجتماعی و انقلابی خود را شروع کرد.

شهید ۸ روز قبل از شهادت وصیت نامه اش را نوشته و امضاء کرده بود.

شهید علوی اولین شهید شهرستان بناب است که در تاریخ ششم دی ماه سال ۱۳۵۷ در جریان تظاهرات مردمی و در اثر تیراندازی مامورین دولتی به درجه شهادت رسید و فردای آن جسد پاکش طی مراسمی با شکوه، تشییع و در گلشن امام حسن مجتبی – علیه السلام – بناب به خاک سپرده شد.

۰۰۵

شهید یوسف خدیور

شهید یوسف خدیور در دهم آبان ۱۳۳۷ هجری شمسی در بناب متولد شد. پس از گذارندن دوران نوجوانی و جوانی و همزمان با تحصیل در رشته علوم ریاضی و فیزیک در پایه چهارم متوسطه در دبیرستان مجاهد و آغاز راه پیمائی ها و تظاهرات مردمی، فعالیت های انقلابی و اجتماعی خود را شروع کرد.

پدرش نجاری می کرد، در ظهر روز هفتم دی سال ۱۳۵۷ که کاروان مردم انقلابی به جلوی شهربانی رسیده بود در اثر تیراندازی مامورین دولتی شهید یوسف خدیور به عنوان دومین شهید شهرستان بناب به درجه شهادت می رسد و پس از انجام یک مراسم باشکوه جسد پاکش در گلشن امام حسن مجتبی –علیه السلام – به خاک سپرده شد.

۰۰۶

شهید حسن عابدفام

شهید حسن عابدفام در هشتم آبان ۱۳۳۸ هجری شمسی در بناب متولد شد. پس از گذارندن دوران نوجوانی و جوانی و همزمان با تحصیل در رشته ادبیات و علوم انسانی در پایه دوم متوسطه در دبیرستان مجاهد و آغاز تظاهرات و راه پیمائی های مردمی، فعالیت های انقلابی و اجتماعی خود را شروع کرد.

وی تنها برادر سه خواهر و یگانه فرزند پسر خانواده بود، مردم انقلابی بناب در دو روز متوالی دو قربانی تقدیم نظام اسلامی کرده بودند، در بعد از ظهر روز هفتم دی سال ۱۳۵۷ باز هم در اجتماعی با شکوه نفرت دینی خود را نسبت به رژیم ستمشاهی اعلام نمودند که در اثر تیراندازی مامورین دولتی شهید حسن عابدفام به عنوان سومین شهید شهرستان بناب به شهادت می رسد و پس از تشییع جنازه در گلشن امام حسن مجتبی –علیه السلام – به خاک سپرده می شود.

۰۰۴

شهید محمد عبدل پورسالاری

شهید محمد عبدل پورسالاری در چهاردهم خرداد ۱۳۴۱ هجری شمسی در بناب متولد شد. پس از گذارندن دوران نوجوانی و همزمان با تحصیل به شاگردی در مغازه مکانیکی پرداخت و مدتی بعد جهت توسعه و پیشرفت در امور مکانیکی بنا به پیشنهاد دایی و برادر بزرگش به تهران رفت و در آنجا هم به مکانیکی پرداخت.

در ضمن کار به درس خواندن خود ادامه داده در جریان دوران انقلاب و آغاز تظاهرات مردمی در کنار دایی و بردارش در مراسم و راه پیمائی های مردمی و ضد رژیم پهلوی شرکت می کرد.

روزی وصیت نامه اش را نوشت و به برادرش گفت که این هم وصیت نامه که به جیبم می گذارم تا اگر در راه انقلاب کشته شوم بی وصیت نمیرم.

بالاخره در هشتم اسفند سال ۱۳۵۷ در برنامه ای که برای آزادی ارتشیان در قزوین تدارک دیده شده بود، بهمراه جمعی از مردم از تهران عازم قزوین شد که در اثر تیراندازی عمال ستمشاهی به شهادت رسید و در قطعه ۲۱ ردیف ۵ بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

۰۰۷

روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

انتهای پیام/شهرام سلیمان زاده