شهرستان بناب به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری هیچ کمبود ظرفیتی برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری را ندارد و می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و توانمندی‌های بالقوه خود به قطب گردشگری و در نتیجه قطب اقتصادی منطقه تبدیل شود.

به گزارش انعکاس بناب، به نقل از فارس شهرستان بناب با بیش از ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۵۰ اثر تاریخی ناب و منحصربه فرد است که ۶۵ مورد از این آثار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌اند و با توجه به موقعیت این شهرستان که پل ارتباطی اقصی نقاط استان آذربایجان‌شرقی با استان‌های غربی کشور است و به دلیل همین قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی استان‌های غربی همه روزه گردشگران زیادی مهمان مردم نجیب و خونگرم این شهرستان هستند.

شهرستان بناب با این موقعیت جغرافیایی ویژه و منحصربه‌فردی که از یک طرف در نزدیک‌ترین ساحل دریاچه ارومیه و از طرف دیگر در بهترین نقطه آب و هوایی کشور واقع شده است، به همراه توانمندی خاص و غیرقابل انتقالی مانند«کباب لذیذ بناب» می‌تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی گام بردارد.

«با توجه به برگزاری رویداد بزرگ«تبریز۲۰۱۸» و جایگاه شهرستان‌ها بویژه بناب در این رویداد بزرگ، برگزاری جشنواره «کباب بناب» نقطه عطف برنامه‌های رویداد تبریز۲۰۱۸ بوده و بهتر است برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر«کباب بناب» جشنواره چهارم به صورت بین‌المللی برگزار شود.»

اینها اظهارات سال گذشته قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی است که در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بناب همزمان با برگزاری سومین جشنواره ملی«کباب بناب» ایراد کردند.

بنابراین، برگزاری چهارمین جشنواره ملی«کباب بناب» همزمان با رویداد بزرگ «تبریز۲۰۱۸» نه تنها بر اعتبار این جشنواره و رویداد مذکور می‌افزاید بلکه می‌تواند به عنوان یک رویداد مهم گردشگری تنور صنعت توریسم و جذب گردشگر را گرم کند.

از اهمیت این جشنواره جذاب که از ششم تا نهم شهریور ماه سال‌جاری به میزبانی شهرستان بناب برگزار خواهد شد، همین بس که از مدت‌ها پیش مسوولان شهرستان با تشکیل جلسات مختلف هماهنگی در تلاشند جشنواره چهارم را در خور شأن مردم بناب و استان برگزار کرده و بر اعتبار ۳ دوره قبلی بیفزایند اما عدم پیش‌بینی و اختصاص اعتبار لازم برای این جشنواره مهم از سوی مسوولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان برگزاری آن را با چالش‌های زیادی مواجه کرده است و نزدیک به ۳ هفته مانده به برگزاری جشنواره هنوز در انتظار تخصیص اعتبار برای برگزاری جشنواره هستیم.

پرواضح است که برگزاری چنین جشنواره بزرگی که در دوره قبل آن بیش از ۶۰ هزار نفر از مردم سراسر کشور و حتی مهمانانی از خارج کشور از آن استقبال کردند، می‌طلبد که مسوولان امر سهم شهرستان بناب از اعتبارات گردشگری و رویداد«تبریز۲۰۱۸» را به مسوولان و مردم بناب اعلام کنند.

این در حالی است که شنیده می‌شود در نامه و جدول ارسالی از سوی سازمان میراث فرهنگی استان به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با وجود اینکه برای برگزاری برنامه‌های گردشگری و جشنواره‌های متعدد در استان ردیف اعتبار خاصی در نظر گرفته شده است، اما در این جدول برای برگزاری چهارمین جشنواره ملی «کباب بناب» اعتباری اختصاص داده نشده است!

امیدواریم مسوولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، استان و شهرستان میزان کمک خود را برای برگزاری این جشنواره بطور شفاف اعلام کنند.