مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب در خصوص رتبه های برتر کنکور در شهرستان گفت: بر اساس آخرین آمار به دست آمده، ۱۰ نفر رتبه زیر ۱۰۰ و ۸۰ نفر رتبه زیر ۳ هزار می باشند که آمار نشان از بهبود رتبه ها دارد.

به گزارش انعکاس بناب صبح امروز محمود قهرمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بناب با اشاره به نقش پر اهمیت رسانه ها گفت: جامعه ای توسعه می یابد که موضوع ارتباطات جمعی در آن توسعه یافته باشد.

وی افزود: رشد،  شکوفایی و آینده سازی در گرو توجه و همکاری با خبرنگاران است بنابراین می بایست ویژگی های یک خبر که سرعت، دقت و صحت می باشد، رعایت گردد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب در خصوص عملکرد این اداره گفت: در روزهای اخیر، در مراسم بزرگداشت مقام معلم، آموزش و پرورش شهرستان مقام برتر استانی را کسب کرده  که این در سایه تلاش همکاران عزیز بدست آمده است.

قهرمانی در خصوص وضعیت اردوگاه دانش آموزی امام علی (ع) شهرستان بناب نیز گفت: این اردوگاه در چند سال اخیر به حال خود رها شده بود که اکنون  با غرس حدود  یک هزار درخت در اطراف آن حالتی نیمه احیاء پیدا کرده است اما همچنان می بایست به آن رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه این اردوگاه ظرفیت خوبی برای تفریح و اوقات فراغت دانش آموزان شهرستان است، تصریح کرد: وزیر محترم قول اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی داده بود ولی تا به حال تخصیص پیدا نکرده است.

وی افزود: در حال حاضر آلاچیق ها در  محوطه احداث شده و نمازخانه نیز در دست ساخت است تا این اردوگاه هر چه زودتر  کامل شده تا دانش آموزان بنابی مجبور نباشند از اردوگاه های  شهرستان های همجوار استفاده کنند.

قهرمانی در خصوص وضعیت مدرسه سازی در شهرستان بناب اظهار داشت: در حال حاضر ۶ مدرسه به نام های نبی اکرم، هنرستان ۱۸کلاسه، مولوی، شهید فکوری و ستارخان در حال احداث می باشد که برای سال تحصیلی جدید ۲ مورد از این ها وارد چرخه آموزش خواهد شد.

وی افزود: خیران گامی مهم  در جهت مدرسه سازی برداشته اند که در این خصوص  مدرسه ۶ کلاسه فشنگی، ۹ کلاسه، ۳ کلاسه و همچنینی مدرسه ۱۸ کلاسه هنرستان به علاوه سوله ۴۵۰ متری در حال ساخت می باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب در خصوص رتبه های برتر کنکور در شهرستان گفت: بر اساس آخرین آمار به دست آمده،  ۱۰ نفر رتبه زیر ۱۰۰ و ۸۰ نفر رتبه زیر ۳ هزار می باشند که آمار نشان از بهبود رتبه ها دارد.

قهرمانی ضمن اشاره به رویکرد و هدف سازمان در خصوص اخذ هزینه های مدارس گفت: همانطوری که مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و جبهه های مختلف نقش داشتند امروز هم با آغوش باز از دولت حمایت می کنند بنابراین در این مورد نیز در صورت کمک به مدرسه می توانند به صورت اختیاری هزینه را پرداخت کنند.

وی تأکید کرد: کمک به مدرسه و مشارکت مردمی بدین صورت است که در مورد خانواده هایی که در مدرسه جدیداً ثبت نام می کنند و وضعیت مالی خانواده برای مدارس احصاء نشده ازاین قانون مستثنی بوده و نباید این هزینه ها اخذ گردد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب در این خصوص ادامه داد: حفظ شان اولیاء دانش آموزان و خانواده ها در درجه اول از وظایف تمامی کارکنان این سازمان است که در این خصوص  اگر هزینه اضافی از خانواده ها اخذ گردد به فرد مورد نظر ارجاع داده می شود.

وی در خصوص جذب به کار معلمان حق التدریس گفت: این قانون تصویب شده  که از زمان ابلاغ دستورالعمل آن می توانند با مراجعه به آموزش و پرورش اقدام کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب با اشاره به آمار بازنشستگان آموزش و پرورش در سال ۹۷ گفت: در کل  تعداد ۱۱۳ نفر تا پایان امسال ازاین اداره بازنشسته می شوند که ۵۷ نفر از این افراد تا پایان مهرماه از چرخه خدمت خارج می شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب با اشاره به اینکه هیچگونه محدودیتی در اخذ مجوز مهدکودک ها وجود ندارد گفت: در واگذاری مجوز برای مهدکودک ها در سطح شهرستان بناب  هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و افراد با داشتن حداقل ۵۰۰ متر می توانند مجوز لازم را اخذ نمایند.

وی در خاتمه در خصوص خانه معلم در حال احداث شهرستان با ابراز تأسف از کمبود اعتبار گفت:  ۸۰ در صد کارهای اجرایی خانه معلم شهرستان بناب انجام شده که در صورت تخصیص اعتبارات ملی و استانی تا پایان شهریور افتتاح شود.

گفتنی است در پایان این نشست مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب به مناسبت روز خبرنگار با اهدای لوح تقدیر از فعالان رسانه ای شهرستان تجلیل کرد.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/سعید نصیری