با توجه به فصل گرم سال و عدم توجه مسئولان زیربط به آبیاری به موقع درختان و رسیدگی به فضاهای سبز، شاهد نابودی و خشک شدن آن ها در بناب هستیم.

به گزارش انعکاس بناب، امروزه با توجه به افزایش آلودگی هوا وجود درختان و فضای های سبز در هر شهر به عنوان وسیله ای برای کاهش آلودگی و افزایش اکسیژن نیازی ضروری به حساب می آید.

شهرستان بناب یکی از نزدیکترین شهرهای آذربایجان شرقی به دریاچه ارومیه محسوب می شود و بیشتر از هر منطقه ای علاوه بر آلودگی آلاینده های صنعتی در معرض طوفان های شن و نمک قرار دارد، که این موضوع اهمیت حفظ درختان به عنوان ریه های شهری را دوچندان می کند.

با این تفاسیر امروز در برخی از مناطق شهرستان بناب شاهد کم توجهی شهرداری به این مسئله هستیم و به وضوع دیده می شود که برخی درختان و فضای های سبز به دلیل عدم رسیدگی و آبیاری به موقع در حال خشک شدن و نابودی هستند.

البته با توجه به اینکه کشور ما در حال حاضر با بحران کم آبی مواجه است انتظار نمی رود شهرداری نسبت به گسترش فضای سبز  اقدام کند اما اینکه شهرداری نسبت به حفظ و نگهداری درختان و فضاهای سبز فعلی اهمیت دهد، یک خواست عقلانی و عمومی به حساب می آید.

در همین راستا یکی از شهروندان در گفتگو با این تحریریه خبری از خشک شدن درختان در حاشیه قوبی چای بناب خبر داد و گفت: درختان این محوطه هر ساله از خرداد ماه خشک و زرد رنگ می شوند و کسی نیست به داد آن ها برسد.

وی افزود: خشک شدن درختان در این منطقه باعث شده نسبت به ماه های اول سال فضای دلگیری به وجود آید و عابرین پیاده با حالتی غمگین از این محل عبور می کنند و در کل بر روحیه ساکنین محل تأثیر منفی بگذارد.
این شهروند بنابی گفت: شهرداری علاوه بر اینکه فضای سبز ایجاد نمی کند نسبت به فضای سبز موجود بی توجه است و این در حالی که شهرهای همجوار نسبت به این مسئله جدی هستند و در زیبا سازی شهر خودشان علاقه بیشتری نشان می دهند.
وی علت حضور شهروندان بنابی برای گردش های کوتاه مدت در شهرهای همجوار را وجود درختان متعدد و سر سبزی آن ها دانست و گفت: زیبا بودن شهر یکی از ملاک های اصلی برای تفریح و گردش محسوب می شود به همین دلیل بناب در روزهای تعطیل خلوت و بدون مسافر است.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/داود زیبائی