با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت پل روگذر شهرک صنعتی بناب به بهره برداری رسید.

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت پل روگذر شهرک صنعتی بناب به بهره برداری رسید.

به گزارش انعکاس بناب، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی روز شنبه در حاشیه افتتاح این طرح به ایرنا گفت: این پل بتنی به طول ۴۳۰ متر و عرض ۱۱٫۴۰ متر با ۴۸ میلیارد ریال اعتبار در مدت ۱۸ ماه کاری احداث شده است.

محمدعلی عسگری افزود: ۶۰ درصد اعتبار این طرح از محل منابع داخلی شرکت شهرک های صنعتی استان و ۴۰ درصد از طریق منابع استانی تامین شده است.

وی احداث این پل را از مطالبات اصلی سرمایه گذاران شهرک صنعتی بناب عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از این پل روند اجرای طرح توسعه ۲۶۰ هکتاری این شهرک شتاب می گیرد.

عسگری اعلام کرد: مرحله نخست طرح توسعه شهرک صنعتی بناب به وسعت ۱۰۰ هکتار به زودی عملیاتی می شود.

وی افزود:  برای تامین امنیت ترافیک عبوری شهرک و اجتناب از تصادفات، راه آهن جمهوری اسلامی ایران مجبور به ایجاد سوزن‌بانی در محل گذرگاه همسطح جاده روستایی شده که این امر باعث ایجاد ترافیک و اتلاف وقت می‌شد که امکان تصادف نیز وجود داشت.

عسگری اضافه کرد: علاوه از این روزانه صدها دستگاه خودرو برای ورود به این شهرک باید فاصله بیش از سه کیلومتری را برای رسیدن به راه دسترسی به شهرک طی می‌کردند که این موضوع باعث تلف شدن وقت و مصرف سوخت می‌شد و با احداث این پل ضمن عبور ترافیک امن از بالای خط آهن فاصله شهرک صنعتی تا جاده ۱٫۵ کیلومتر و شهر بناب به مقدار ۳ کیلومتر کاهش یافته است.

وی گفت: برای حل این مشکل و دسترسی آسان و ایمن به شهرک و واحدهای صنعتی لزوم اجرای این طرح احساس شده و در دستور کار شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: این پل به طول ۴۲۰ متر و عرض ۱۱٫۴ متر با اعتبار ۴۸ هزار میلیون ریال کارهای اجرایی انجام شده است.

عسگری گفت: عرشه پل از نوع تیر پیش ساخته بتنی با مقطع I شکل در طول پل است، فاصله تیرهای از یکدیگر برابر با ۱٫۶ متر است.

وی افزود: کوله‌های طرفین از نوع کوله‌های بسته بتن مسلح به ارتفاع حداقل ۷ تا ۹ متر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: خاکریزی رمپ‌های طرفین برای حذف پاشنه‌های خاکریزی از نوع خاک مسلح ژئوگرید با پوشش نمای بتنی و با مساحت ۵۴ هزار متر مربع است.

وی اضافه کرد: سیستم سازه‌ای عرشه پل عبارت است از دو دهانه ساده با تیر‌های بتنی پیش ساخته و دال بتنی درجا به طول ۲۸ متر و عرض ۱۰٫۴ متر است

عسگری تصریح کرد: شهرک صنعتی بناب در سال ۱۳۸۱ به مرحله واگذاری رسیده و ۶۶ فقره قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقد شده که ۴۹ واحد با اشتغالزایی حدود ۲ هزار نفر در آن به مرحله بهره‌برداری رسیده که از مجموع واحدهای به بهره‌برداری رسیده ۹۴ درصد فعال (۴۶ واحد) و ۶ درصد به صورت غیرفعال (۳ واحد) هستند.

متعاقباً تصاویر این بخش خبری منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ش