اکنون بخش عمده مطالبات گندمکاران به حساب آنها پرداخت شده است.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از ایرنا، روح الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه بانک کشاورزی عاملیت پرداخت پول گندمکاران را برعهده دارد، افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم به ارزش ۱۱ هزار و ۸۳۷ میلیارد تومان خریداری شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون بخش عمده مطالبات گندمکاران به حساب آنها پرداخت شده و تنها ۴ هزار میلیارد تومان باقی مانده است که در صورت تامین اعتبار واریز می شود.
به گفته وی، اکنون یک هزار و ۳۳۶ مرکز خرید فعال در حال خرید تضمینی گندم در سراسر کشور فعال هستند.
به گزارش ایرنا، طبق آمارها تاکنون استان های خوزستان، گلستان با ۹۲۰ هزار تن به همراه فارس و کرمانشاه رتبه های اول تا چهارم خرید گندم را به خود اختصاص داده اند.
گندم از کالاهای اساسی در ایران به شمار می رود که هر ساله خرید تضمینی آن از اواخر اسفندماه از شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان و مناطق گرمسیر آغاز و تا اواخر مهرماه در دیگر استانهای سواحل خزر و سردسیر ادامه دارد.
پیش بینی می شود امسال ۱۳٫۴ میلیون تن گندم در کشور تولید و ۱۰ میلیون تن آن توسط دولت خریداری شود که بر اساس مصوبه شورای اقتصاد در سال زراعی ۹۷ نیز همانند پارسال، هر کیلوگرم گندم معمولی (نان) با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید ۲ درصد به مبلغ ۱۳ هزار ریال (یکهزار و ۳۰۰ تومان) و گندم دوروم ۱۳ هزار و ۳۰۰ریال (یکهزار و ۳۳۰ومان) خریداری شود.
چندی پیش مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد: تاکنون بیش از ۱۴۰ هزارتن بذر گندم برای کشت بعدی خریداری شده است.
پارسال نزدیک به ۹ میلیون تن گندم به ارزش بیش از ۱۱۴ هزار میلیارد ریال از گندمکاران سراسر کشور خریداری شد و با توجه به ذخایر سال ۱۳۹۵ همچنان خودکفایی در تولید این محصول استمرار پیدا کرد.
سال ۱۳۹۵ نیز ۱۴ میلیون و ۵۹۰ هزار تن گندم تولید و ۱۱ میلیون و ۵۲۵ هزار تن به ارزش بیش از ۱۴۵ هزار میلیارد ریال خریداری شد.
سال زراعی از ابتدای مهرماه هر سال آغاز می شود و تا پایان شهریور سال بعد ادامه دارد.
انتهای پیام/س