امام جمعه تبریز یکی از مطالبات جدی مردم را تغییر در تیم اقتصادی دولت دانست و گفت: چرا که بی تدبیری در این حوزه‌ها باعث مشکلات زیادی از جمله چوب حراج زدن به ذخایر طلا و ارز کشور و همچنین افزایش قیمت‌ها شده است.
به گزارش انعکاس بناب به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عید قربان در مصلی امام خمینی(ره) با اشاره به نکات استخراجی خود از منویات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با اقشار مختلف مردم، تاکید کرد: مشکلات اقتصادی کشور عمدتا ریشه داخلی دارد و مشکلات موجود زاییده نحوه‌ی مدیریت دستگاه‌های مختلف بوده و طبیعی است که یکی از مطالبات جدی مردم تغییر در تیم اقتصادی دولت است.

وی به پیشنهادهای ارایه شده توسط اقتصاددانان کشور به دولت نیز اشاره کرد و افزود: مسئولان باید کمر همت بسته و تلاش کنند تا از وضعیت فعلی عبور کنیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه افزود: به علت تجربه‌ها و ضررهای فراوانی که از سمت آمریکا دیده‌ایم، با رژیم متقلب آمریکا مذاکره‌ای انجام نمی‌گیرد، چرا که مذاکره با این رژیم زورگو و پرتوقع وسیله‌ای برای کاهش دشمنی آمریکا نبوده و بلکه ابزاری است که آمریکا را بیشتر به اهدافش می‌رساند.

وی با بیان این‌که اقتدار نظامی ایران باعث شده که تهدید نظامی و وقوع جنگ از دستور کار دشمن خارج شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران و مردم غیور آن همواره ثابت کرده‌اند که ضربه‌ی بزرگی به متجاوزگران وارد خواهند کرد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که فساد یک اژدهاست که باید با آن بطور کامل و جدی مقابله شود، افزود: قوای مقننه و مجریه و دستگاه‌های نظارتی باید گلوگاه‌های فساد را گرفته و قوه قضاییه با تمام توان به میدان آمده و قاطعانه و بدون ملاحظه با مفسدان برخورد کند.

وی تاکید کرد: اگر این نکات رعایت شود، چنانچه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود گفتند بن بستی نخواهد بود و این مرحله را نیز با سربلندی پشت سر خواهیم گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به این‌که بسیار گفته می‌شود که وضعیت اقتصادی کشور چگونه خواهد شد؟ افزود‌: همانگونه که رهبری در دیدار خود با اقشار مختلف مردم گفتند، از شرایط فعلی کشور عبور خواهیم کرد و بن بستی وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فلسفه‌ی عید قربان را بازگشت انسان به مقام تقرب الهی دانست و افزود: این تقرب نیز در سایه مبارزه با هواهای نفسانی و در پرتوی خودسازی و تزکیه نفس ممکن است.

وی با اشاره به این‌که امروز حاجیان با وحدت عملی در درگاه الهی سر تعظیم فرود می‌آورند، گفت: عید قربان از جمله اعیاد مهم مسلمانان بوده و تمامی مسلمانان این روز را عزیز می‌شمارند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که عید قربان، روز قبولی توبه‌هاست، گفت: عید قربان درس‌های بزرگی دارد که زنده نگه‌داشتن روح ایثار پدران و تسلیم بودن فرزندان و همچنین خویشتنداری انسان در مقابل غرایز انسانی از جمله این درس‌هاست. 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای فاجعه منا، اظهار کرد: دیروز هواپیمای جنگی کوثر توسط جوانان دانشمند ایرانی به بهره‌برداری رسید و خودکفایی در ساخت هواپیمایی جنگی از جمله برکات انقلاب اسلامی است. این موفقیت را به برادران فعال در صنایع دفاعی تبریک می‌گویم.

وی در ادامه به پیام مقام معظم رهبری خطاب به حجاج اشاره کرد و گفت: مسلمانان و امت اسلامی را دعا کنید.
انتهای پیام/س