مدیر کل اداره استاندارد استان آذربایجان شرقی گفت: بیشترین رویکرد سازمان ملی استاندارد در سال 97 توجه به هدفمند کردن تدوین استاندارد های ملی، افزایش کیفیت محصولات، صادرات محور قراردادن فعالیت ها و تولیدات می باشد.

صبح امروز مدیر کل اداره استاندارد استان آذربایجان شرقی در حاشیه مراسم افتتاح آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان بناب در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، در خصوص تجهیز قسمت استاندارد و آزمایشگاه گمرک و پایانه صادراتی بناب، گفت: فعلا امورات استاندارد شهرستان بناب را در آزمایشگاه های مرجع که امروز در بناب افتتاح شده انجام می دهیم.

دکتر فرشی حق رو افزود: در بخش گمرک و پایانه صادراتی بناب نیز در صورت وجود بودجه و اعتبار لازم می توان در زمینه تجهیز آزمایشگاهها از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کرد.

وی در مورد برنامه های پیش روی این سازمان گفت: بیشترین رویکرد سازمان ملی استاندارد در سال ۹۷ توجه به هدفمند کردن تدوین استاندارد های ملی، افزایش کیفیت محصولات، صادرات محور قراردادن فعالیت ها و تولیدات و با تسهیل این روندها می توان در در فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال واحدهای تولیدی گام مثبتی برداشته باشیم.

مدیر کل اداره استاندارد استان، تصریح کرد: در بحث استاندارد سازی در واحدهای تولیدی از روش های ارشادی و هدایتی استفاده نموده و همراه با تولید کنندگان به ارائه  اطلاعات فنی در جهت ارتقاء کیفیت و افزایش صادرات کالا کمک شایانی خواهیم کرد.

وی در خصوص نظارت واحدهای تولید نیز گفت: همکاران ما به صورت نامحسوس در کلیه مراحل تولید و صادرات کالا از واحد تولیدی، گمرکات و بازار، نظارت های لازم را در جهت ارائه محصولی با کیفیت تلاش لازم را انجام می دهند.

دکتر فرشی حق رو ضمن اشاره به بالابردن سطح استانداردها گفت: جهت جلوگیری از واردات بی رویه فقط با تبلیغ، حرف و شعار پیشرفتی حاصل نشده و امروزه دنیا به سمت پیشرفت نوآوری و بهبود کیفی استانداردها حرکت می کند.

وی در پایان ضمن توصیه به تولیدکنندگان تأکید کرد: اگر با استانداردهای قبلی و قدیمی فعالیت کنیم، تولید کنندگان ایرانی بازار های جهانی و منطقه ای را از دست می دهند

بنابراین در این راستا تولید کنندگان می توانند با گرفتن مشاوره، کیفیت محصولات خود را افزایش داده و با تحریم ها مقابله کنند.

انتهای گزارش/س