هر چه از عمر دولت دوازدهم می‌گذرد میزان حامیان حسن روحانی کمتر و کمتر می‌شود و گروه‌ها و افراد مختلف که روزی حامی روحانی بودند امروز تلاش می‌کنند تا از اقدامات دولت تبری بجویند، این روند بعد از مردم، سلبریتی‌ها و اصلاح‌طلبان به حلقه یاران نزدیک روحانی رسیده است و این حسن روحانی است که هر روز تنها تر از روز گذشته می‌شود.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از دانا؛  ناتوانی دولت در حل مسائل و مشکلات اقتصادی موجب به وجود آمدن نارضایتی‌ در بین آحاد مختلف مردم شده است و دامنه این نارضایتی هر روز وسیع‌تر می‌شود و طیف گسترده‌ای از مردم را در بر می‌گیرد به طوری که امروز اصلی‌ترین حامیان روحانی هم تبدیل به مخالفان وی شده‌اند.

حسن روحانی سال ۹۲ با وعده حل صد روزه مشکلات اقتصادی پا به میدان انتخابات گذاشت و از برنامه کوتاه مدت و بلند مدت خود برای حل مشکلات اقتصادی سخن گفت، وعده‌ای که پس از پایان عمر دولت یازدهم هم عملی نشد و در نهایت هم روحانی سخنانش را تکذیب کرد و گفت: ” من حافظه‌ام کم نیست، من می‌دانم چه گفتم، من گفتم در پایان ۱۰۰ روز اعلام می‌کنم چه‌کار کردم. مگر مشکلات در ۱۰۰ روز حل می‌شود؟ کسی این را می‌گوید که عقل نداشته باشد. مشکلات اقتصادی ۱۰۰ سال دیگر هم حل نمی‌شود.

ایجاد اشتغال و ثبات اقتصادی هم از دیگر وعده‌های روحانی در دو انتخابات گذشته بود، وعده‌ای که هنوز هم محقق نشده و هر روز به تعداد بیکاران اضافه می‌شود، از طرف دیگر روحانی در سال ۹۲ در حالی بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زد که بر اساس گزارش بانک مرکزی قیمت دلار در بازار آزاد ۳۵۰۰ تومان بود و امروز و پس گذشت ۵ سال از دوره ریاست جمهوری حسن روحانی قیمت دلار در بازار آزاد به بیش از ۱۱ هزار تومان رسیده است.

این ناکارآمدی دولت اصلی‌ترین حامیان روحانی را هم به مخالفان وی تبدیل کرده است و کسانی که در ایام انتخابات از روحانی حمایت کرده‌اند امروز تلاش می‌کنند تا از عملکرد دولت تبری بجویند و مسیر خود را از روحانی و دولتش جدا کنند.