امام جمعه بناب گفت: در همین مسائل بانکی که مدام بر سر حوزه علمیه می‌زنند، آیا مدام فقها فریاد نزدند و روی منبر گریه نکردند؟ اگر گوش نمایندگان و مدیران اجرایی به این حرف‌ها بدهکار نیست، تقصیر حوزه‌های علمیه چیست؟

به گزارش انعکاس بناب، به نقل از فارس حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی بعد از ظهر امروز در همایش شورای سیاست‌گذاری و راهبری چهلمین سال انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: بنده خطیب جمعه ۷۴ ساله هستم و نزدیک به ۳۴ سال است که در منبر جمعه بوده و در عین حال خادمی یک حوزه علمیه پرآوازه را بر عهده دارم.

امام جمعه بناب خاطرنشان کرد: بر آن شدیم تا به برخی واقعیت‌ها اشاره کنیم؛ جمهوری اسلامی ایران از عمق و اعتقاد مردم برخاسته و با پشتوانه و حمایت مردمی به این مرحله رسیده است و با حضور مردم می‌تواند ماندگار شود.

خطرناک‌ترین حرکت مقابل انقلاب اعوجاج درونی و مشروطیت مدرن است

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نظامی نیست که از دخالت قدرت‌های خارجی بهره گرفته و یا با زور قدرت‌های خارجی روی کار بیاید، در حقیقت همه چیز جمهوری اسلامی ایران اعتقاد و اعتماد آحاد مردم  ایران و حمایت آنهاست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب تاکید کرد: قدرت‌های خارجی هر چه قدرتمندتر باشند، تهدید جدی برای ایران نخواهند بود و حتی مشکلات اقتصادی هم بعد از مدتی فروکش می‌کند.

وی با تاکید به اینکه امروز خطرناک‌ترین حرکتی که می‌تواند سر راه انقلاب باشد، اعوجاج درونی و مشروطیت مدرن است، افزود: این امر جریانی است که از قبل انقلاب  حوزه‌های علمیه را نشانه گرفته است و سعی داشته تا با اعتقادات مردم بازی کند.

اگر گوش مسوولان به حرف علما بدهکار نیست، تقصیر حوزه علمیه چیست؟

امام جمعه بناب تصریح کرد: در همین مسائل بانکی که مدام بر سر حوزه علمیه می‌زنند، آیا مدام فقها فریاد نزدند و روی منبر گریه نکردند؟ اگر گوش نمایندگان و مدیران اجرایی به این حرف‌ها بدهکار نیست، تقصیر حوزه‌های علمیه چیست؟

امام جمعه بناب گفت: البته و صدالبته ما خود به حوزه‌ها نقدهایی داریم و مکرر این نقدها را به بزرگان گفته و نوشته‌ایم تا اصلاحاتی صورت گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب خاطرنشان کرد: این حوزه‌ها بیش از هزار سال در برابر طاغوت‌ها مقاومت کردند و از شیخ مفید تا علامه‌های استان همه با هم زجر و شکنجه‌ها را تحمل کردند و تا چوبه دار رفتند.

وی افزود: علما چند هزار سال است که اسلام ناب محمدی و ائمه اطهار(ع) را با چنگ و دندان مراقبت کرده و همیشه با سلاطین درگیر بودند.

علمای حوزه علمیه تحقیقاتی بیشتر از مسائل روز انجام می‌دهند

وی با بیان اینکه برخلاف ادعاهای عجیب و غریب، علما و اساتید حوزه‌های علمیه ده‌ها درس خارج از فقه و منطبق با مسائل روز دارند، تصریح کرد:حوزه‌ها حتی در مسائل جدیدتر از بانک، اقتصاد و کشورداری همچون لقاح مصنوعی، شبیه‌سازی، صدها مسائل بانکی، فقه، فرهنگ، معاملات، نظام عمران شهری و معماری، مدیریت مردم، فناوری‌های نوین نیز مطالعات و فعالیت‌ داشته‌اند.

امام جمعه بناب اذعان داشت: بزرگان علم و فرهنگ کارگروه‌های علمی، فرهنگی و انجمن‌های زیادی درباره فقه، دین، رسانه‌، روابط بین‌الملل و مسائل جدید برگزار می‌کنند.