رئیس دامپزشکی بناب هر گونه حمل و نقل دام و طیور بدون مجوز اداره دامپزشکی را ممنوع اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش قاچاق احشام به دلیل نوسانات ارزی و همچنین جلوگیری از شیوع بیماری های دام و طیور هر گونه حمل و نقل بدون مجوز دامپزشکی خلاف قانون است.

به گزارش انعکاس بناب، عبدالرضا حنیفی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهرستان بناب، با بیان اینکه در ۸ هفته اخیر هیچ گونه علائمی از آنفلوانزا در کشور دیده نشده است، اظهار داشت: در راستای مقابله با آنفلوانزای مرغی در شهرستان بناب تا کنون ۲۶ واحد مرغداری غیر مجاز پلمپ شده اند.

رئیس دامپزشکی شهرستان بناب از آمادگی کامل این نهاد در جهت مقابله با هرگونه شیوع آنفلوانزا در بناب خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در سال های گذشته در نیمه دوم سال شیوع آنفلوانزا در این شهرستان اتفاق افتاد لذا امسال تدابیر پیشگیرانه هوشمندانه تری اعمال خواهد شد.

وی افزود: در راستای مقابله با شیوع آنفلوانزا دام و طیور تا اطلاع ثانوی ورود گردشگران و همچنین شکارچیان به منطقه تالاب قره قشلاق ممنوع است فلذا در صورت مشاهده افراد در این منطقه طبق قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

حنیفی هر گونه حمل و نقل دام و طیور بدون مجوز اداره دامپزشکی را ممنوع اعلام کرد و گفت: با توجه با افزایش قاچاق احشام به دلیل نوسانات ارزی و همچنین جلوگیری از شیوع بیماری های دام و طیور هر گونه حمل و نقل بدون مجوز دامپزشکی خلاف قانون است.

وی خاطر نشان کرد: در صورت مشاهد هر گونه حمل و نقل دام و طیور فاقد مجوز دامپزشکی، محموله بلافاصله توقیف و به اولین کشتارگاه مجاز جهت کشتار انتقال داده می شود و شخص متخلف جهت سیر مراحل قانونی تحویل نیروی انتظامی داده خواهد شد.

رئیس دامپزشکی شهرستان بناب در پایان بیمه شدن مرغداران را بسیار مهم و ضروری اعلام کرد و گفت: با توجه به وضیعت اقتصادی دولت در صورت بروز هر گونه شیوع بیماری آنفلوانزا و ضرورت معدوم سازی، مرغدارن فاقد بیمه از هیچ گونه حمایت دولتی بر خوردار نمی شوند.

انتهای پیام/زیبائی