عصر امروز با حضور مسئولان شهرستان گلخانه میکانیزه تولید و پرورش خیار در زمینی به مساحت 2500 متر مربع و با اعتبار 11 میلیارد ریال در روستای چلقائی بناب افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش انعکاس بناب، همزمان با هفته دفاع مقدس گلخانه مکانیزه غنمی واقع در روستای چلقائی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع با حضور فرماندار، فرمانده سپاه بناب و سایر مسئولان شهرستان رسما افتتاح و به بهره برداری رسید.

فرماندار بناب در حاشیه افتتاح این گلخانه از بسته حمایتی دولت برای کشاورزان در قالب وام های طرح توسعه روستایی در سال جاری خبر داد و گفت: در همین راستا در سال جاری برای شهرستان بناب ۱۱۴ میلیارد ریال تسهیلات توسعه روستایی در نظر گرفته شده بود که این مبلغ با درخواست شهرستان و معرفی متقاضیان بیشتر به ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۵۰ میلیارد ریال از این تسهیلات پرداخت شده است و مابقی اعتبارات پس از طی مراحل اداری و بانکی به مرور پرداخت خواهد شد.

رفیعی گسترش گلخانه های مکانیزه در سطح شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این طرح ها علاوه بر جلوگیری از هدر رفتن آب و گسترش محصولات کشاورزی با کیفیت می توانند موجب اشتغال زائی پایدار برای مردم بخصوص جوانان بومی روستاها شوند.

گفتنی است: گلخانه آقای نصراله غنمی با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال احداث و به بهره برداری رسید که ۶ میلیارد ریال آن از طریق تسهیلات بانکی و ۵ میلیارد ریال دیگر توسط خود سرمایه گذار تأمین مالی شده است.

همچنین طبق پیش بینی کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان بناب  از ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین این گلخانه در هر دوره زمانی ۳ ماهه حدود ۱۲۰ تن خیار برداشت می شود.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/زیبائی