نمایشگاه دفاع مقدس با عنوان "سنگر تولید سنگر دفاع" همانند سال های گذشته در نیروگاه حرارتی سهند بناب برپا شد.

به گزارش انعکاس بناب، سرهنگ یحیی حیدری صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در نیروگاه حرارتی سهند بناب ضمن محکومیت حادثه تروریستی اهواز اظهار داشت: حادثه تروریستی اهواز به وضوح نشان داد جنگ دشمنان با انقلاب اسلامی ایران هنوز تمام نشده است و دشمنان با هر ابزار و روشی درصدد ضربه زدن به این کشور و ملت هستند.

جانشین فرمانده سپاه بناب با بیان اینکه دشمنان با سه هدف از پیش مشخص شده جنگ نابرابری علیه این انقلاب به راه انداخته اند اذعان داشت: دشمنان ابتدا قصد داشتند انقلاب اسلامی را شکست دهند و پس از آن نظام جمهوری اسلامی را به کلی ساقط کنند تا در نهایت هدف اصلی خود که تجزیه کامل ایران بود را عملی کنند.

وی افزود: طبق اسناد منتشر شده در این جنگ نابرابر ۳۱ کشور با تمام امکانات و با راه اندازی اتاق های فکر از رژیم بعثی عراق حمایت کردند تا نظام جمهوری را از ریشه نابود کنند اما با رهبری هوشیارنه امام خمینی (ره) و ایثار و فداکاری مردم به این هدف شوم خود نرسیدند.

سرهنگ حیدری هشت سال دفاع مقدس را متناسب با واقعه عاشورا دانست و گفت: واقعه عاشورا درس های زیادی به جهانیان آموخت اما دفاع مقدس همانند عاشورا درس هایی مانند ایثار، شهادت، وفاداری را به دنیا آموخت و مانند واقعه عاشورا مردان و زنان زیادی در راه کشور و اسلام شهید و یا مجروح شدند.

این مسئول نظامی تبدیل شدن جنگ تحمیلی به دفاع مقدس را یکی از مهمترین دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی دانست و گفت: این جنگ برای ایران دفاع مقدس نامیده شد چراکه دشمنان علنا قصد داشتند آرمان های انقلاب و اسلام را تخریب کنند که به خواست خدا به هدف خود نرسیدند، بنابراین این دفاع از نظر صاحب نظران دینی و سیاسی یک دفاع، مقدس بود.

وی اتحاد ملی و انسجام اجتماعی را یکی دیگر از دستاوردهای مهم هشت سال دفاع مقدس برشمرد و گفت: کشور ما دارای قومیت های زیادی است که دشمنان با تکیه بر همین موضوع قصد داشت کشور را تجزیه کند که دفاع مقدس همه را به یک هدف مشترک که دفاع از انقلاب و اسلام بود زیر یک پرچم جمع کرد.

گفتنی است هر ساله در انتهای شهریور ماه به مناسبت گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس نمایشگاهی با همین موضوع در نیروگاه حرارتی سهند بناب با عنوان سنگر تولید/ سنگر دفاع برپا می شود تا یاد و خاطره شهدا و رزمندگان،  همیشه زنده نگه داشته شود.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/زیبائی