فرماندار بناب با بیان اینکه در حال حاضر 160 واحد صنعتی در این شهرستان وجود دارد، اظهار داشت: خوشبختانه بیش از 90 درصد این واحدهای تولیدی، فعال است و 10 درصد دیگر به دلیل مشکلات شخصی و یا حقوقی تعطیل هستند.

به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب با حضور علی جهانگیری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نماینده بناب و سایر مسئولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بناب در ابتدای این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۰ واحد صنعتی در این شهرستان وجود دارد، اظهار داشت: خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد این واحدهای تولیدی، فعال است و ۱۰ درصد دیگر به دلیل مشکلات شخصی و یا حقوقی تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه طبق شاخص های گمرک صادرات شهرستان در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد ریالی داشته است، اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تا به امروز ۹۱ هزار تن صادرات به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از این شهرستان انجام شده است که همین مقدار در مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۷ هزار تن صادرات به ارزش ۹۹ میلیارد تومان بود.

امین رفیعی میزان اعتبار تخصیص یافته برای توسعه اشتغال روستایی شهرستان در سال جاری را ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با وجود این اعتبار با کمک مسئولان توانستیم ۶۷ طرح را با اعتبار ۲۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان به صورت استانی تصویب کنیم که از این تعداد طرح ۱۵ تای آن با اعتبار ۵ میلیارد و ۲۰۶ میلیون تومان پرداخت شده است.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب بروکراسی ادارای و عدم اراده بانک ها در پرداخت اعتبارات را مشکل اصلی عدم پرداخت تسهیلات اشتعال عنوان کرد و گفت: متاسفانه با وجود تصویب طرح ها، کار اداری و بانکی پرداخت تسهیلات با مشکل مواجه هستند که با توجه به تغییرات ارزی و عدم پرداخت به موقع اعتبارات، ارزش این تسهیلات کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: در همین رابطه یکی از تولیدکنندگان نمونه کشوری برای دریافت این تسهیلات درخواست کرده است و با وجود تصویب استانی و تاکید شخص استاندار هنوز بانک عامل در پرداخت وام مورد نظر کوتاهی می کند.

فرماندار بناب در خصوص طرح توسعه شهرک صنعتی بناب گفت: با کمک مسئولان ۱۰۰ هکتار طرح توسعه شهرک صنعتی شماره یک بناب مصوب و تکمیل شده است  اما برای توسعه ۱۰۰ هکتار مابقی جهت تملک اراضی شخصی نیاز به اعتبار است که انتظار داریم مسئولان استانی کمک کنند.

رفیعی در بخش پایانی سخنان خود به مشکلات شهرک ولیعصر(عج) بناب اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بحث انتقال این منطقه از اداره راه و شهرسازی به شهرداری در مراحل پایانی خود قرار دارد تا از این طرق بتوان خدمات شهری بیشتری به این محل تخصیص داد.

گزلرش تصویری؛

انتهای پیام/زیبائی