همزمان با هفته جهانی کودک طرح یک وعده غذای گرم به همت اداره بهزیستی بناب و نظارت شبکه بهداشت در مهدکودک های روستایی شهرستان بناب آغاز شد.

به گزارش انعکاس بناب، طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهدهای شهرستان  با حضور رئیس اداره بهزیستی بناب و نظارت شبکه بهداشت، به صورت پایلوت در روستا مهد عرفان واقع در روستای روشت بزرگ آغاز شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب در برنامه  آغاز به کار این طرح در روستا مهد عرفان، ضمن گرامیداشت هفته جهانی کودک بر توجه بیشتر به سلامت جسمی فرزندان و تغذیه آن ها تاکید کرد و گفت: طرحی که امروز شاهد شروع آن هستیم طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهدها شهرستان بناب است که طبق بخشنامه بهزیستی کل کشور اجرا می شود.

وی با بیان اینکه طبق این برنامه روستا مهدهای بناب مجاز هستند ۵ روز در هفته یک وعده غذای گرم به نونهالان ارائه کنند، اظهار داشت: برنامه غذایی و هزینه های مورد نیاز از سوی اداره بهزیستی تامین می شود و نهایتا با نظارت شبکه بهداشت و درمان بناب، غذای گرم توسط روستا مهدهای شهرستان تهیه می شود.

درخشی همچنین با اشاره به موثر بودن این طرح در رشد جسمی و ذهنی کودکان و نونهالان اذعان داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌گرفته طرح تأمین یک وعده‌ غذای گرم در تمام روستا مهدهای  شهرستان به تعداد بیش از ۱۰۰۰ کودک آغازشده است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه این طرح برای هر کودک ۲ هزار و دویست تومان روزانه و در مدت ۱۲۰ روز کاری تا پایان سال تحصیلی در روستا مهدهای بناب اجرا می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب در پایان با بیان اینکه امسال بیش از ۲ میلیارد و پانصد  میلیون ریال اعتبار برای اجرای این طرح در شهرستان بناب اختصاص داده‌شده است، گفت: از زمان اجرای این طرح در شهرستان بناب ۳۰ درصد شیوع لاغری و ۱۱ درصد کم وزنی در کودکان کاهش پیدا کرده است.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/داود زیبائی