ظهر امروز به همت اداره آموزش و پرورش همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه معاونین پرورشی، مراقبین سلامت، دبیران و آموزگارهای تربیت و بدنی یا حضور نماینده و سایر مسئولان شهرستان در تالار معلم بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، محمود قهرمانی در این همایش با بیان اینکه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند همکاری تمام اقشار جامعه است، اظهار داشت: رفتاری که در یک جامعه مورد پسند عموم مردم قرار نگیرد بدان معناست پسندیده نیست و در صورت تکرر آن به یک معضل و یا آسیب اجتماعی تبدیل می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب نقش خانواده و معلمین را در کنترل آسیب های اجتماعی بسیار حساس و مهم دانست و گفت: خانواده و مدرسه به عنوان منزل اول و دوم کودکان حساس ترین مکان برای تربیت و پروش آن ها هستند و شخصیت کودکان در در این دو مکان شکل می گیرند.

قهرمانی با بیان اینکه دانش آموزان یکی از اقشاری هستند که بیشتر از همه در معرض تاثیر آسیب های اجتماعی قرار دارند، اذعان داشت: کودکان و نوجوانان ۶ الی ۸ ساعت از زمان روزانه خود را در مدارس سپری می کنند، بنابریان کوچکترین حرکات معلمین و مربیان می تواند در شکل شخصیت دانش آموزان تاثیر پذیر باشد.

وی خاطرنشان کرد: معلمان می بایست در راستای آگاه سازی دانش آموزان تلاش کنند تا آن ها خود بیاموزند در مقابله با امورات زندگی و جامعه بهترین عکس العمل را داشته باشند تا با این روش در مقابله با آسیب های اجتماعی پخته تر عمل کنند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بناب از برگزاری طرح شهید بهنام محمدی با همکاری سپاه بناب و آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در این طرح سعی می شود ارتباط مدرسه، خانه و مسجد برای دانش آموزان بیشتر شود  چراکه که این سه مکان به عنوان سه ضلع مکانی تاثیر گذار در کاهش آسیب های اجتماعی برای کودکان به حساب می آیند.

ضرورت  گسترش ورزش دانش آموزی در جهت مقابله با آسیب های اجتماعی

مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بناب در ادامه این همایش ترویج و گسترش ورزش دانش آموزی را گامی موثر در کاهش تاثیر پذیری دانش آموزان در مقابله با آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: سعی خواهیم کرد با این کار دانش آموزان را بیشتر سرگرم درس و ورزش کنیم تا از فضای مجازی فاصله بگیرند.

سلمان اسماعیل زاده از برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی متنوع همزمان با هفته تربیت بدنی و بهداشت روان در تمام مدارس شهرستان بناب خبر داد و گفت: در این دوره زمانی آموزش و پرورش با هدف گسترش ورزش دانش آموزی نسبت به این عمل اقدام خواهد کرد تا بتواند در رشد جسمی و روحی کودکان موثر عمل کند.

وی با بیان اینکه ترویج ورزش دانش آموزی به یک دوره زمانی کوتاه محدود نخواهد شد، تصریح کرد: مسابقات ورزسی و فرهنگی در تمام طول ایام سال تحصیلی برگزار خواهد شد.

گفتنی است: در انتهای این همایش با هدف بالا بردن انگیزه و روحیه دبیران و مربیان ورزش مدارس لوح تقدیر و پکیج ورزشی از طرف تربیت و بدنی آموزش و پرورش به آن ها اهدا شد.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/داود زیبائی