رئیس اداره دامپزشکی بناب گفـت: سال گذشته در راستای مقابله با بیماری آنفلوانزا از 26 واحد غیر مجاز مرغداری تخم گذار در این شهرستان 16 واحد آن توسط این اداره پلمپ شدند.

به گزارش انعکاس بناب، دکتر عبدالرضا حنیفی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بر ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابله با آنفلوانزای دام و طیور در بناب تاکید کرد و گفت: در حال حاضر دو استان تهران و اصفهان درگیر این بیماری شده اند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تا به امروز نه تنها در شهرستان بناب بلکه در استان آذربایجان شرقی تا به امروز بیماری آنفلوانزای دام و طیور مشاهد نشده است اما با توجه به شیوع سریع این بیماری می بایست با جدیت اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب با تاکید براینکه بیماری آنفلوانزا از طریق دام و طیور قابل انتقال به انسان است، اذعان داشت: این بیماری بیشتر در فصل سرما و همزمان با مهاجرت پرندگان به مناطق مختلف در کشور شیوع پیدا می کند.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که شهرستان بناب با دارا بودن تالاب هایی مانند تالاب قره قشلاق که محل تجمع پرندگان مهاجر در فصل سرما است می بایست اقدامات پیشگیرانه مانند قرنطینه کردن این تالاب را انجام داد تا همانند سال گذشته بناب دوباره گرفتار این بحران نشود.

دکتر حنیفی با بیان اینکه واحدهای مرغداری غیر مجاز اصلی ترین عامل شیوع بیماری های دام و طیور مانند آنفلوانزا هستند، گفت: در این شهرستان ۳۳ واحد مرغداری غیر مجاز فعالیت می کردند که در ۲۶ واحد آن تخم گذاری انجام می شد.

وی افزود: سال گذشته در راستای مقابله با بیماری آنفلوانزا از ۲۶  واحد غیر مجاز مرغداری تخم گذار در این شهرستان  ۱۶ واحد آن توسط اداره دامپزشکی بناب پلمپ و ۱۰ واحد آن در بدو مواجهه با قانون از ادامه فعالیت خوداری کردند و در حال حاضر به مخروبه تبدیل شده اند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب در پایان از معدوم سازی ۱۲۰۰ تن مرغ، ۲۸ تن تخم مرغ و ۲۳۰ تن دان مرغ در سال گذشته در راستای مقابله با بیماری آنفلوانزار خبر داد و گفت: در این معدوم سازی تعداد زیادی مرغدار بنابی به شدت متضرر و بازار تحت الشعاع آن قرار گرفت اما الویت برای این اداره سلامتی و ایمنی جسمی همشهریان عزیز است.

انتهای پیام/ داوود زیبائی