رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب با بیان اینکه بیماری آنفلوانزا از طریق دام و طیور قابل انتقل به انسان است، اظهار داشت: تمامی پرسنلی که در واحدهای مرغداری شهرستان مشغول فعالیت هستند می بایست نسبت به تزریق واکسن این بیماری اقدام کنند.

به گزارش انعکاس بناب، دکتر سید جلال حسینی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با بیان اینکه بیماری آنفلوانزا از طریق دام و طیور قابل انتقال به انسان است، اظهار داشت: در همین راستا تمامی پرسنلی که در واحدهای مرغداری شهرستان مشغول فعالیت هستند می بایست نسبت به تزریق واکسن این بیماری اقدام کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب توجه ویژه آموزش و پرورش به موضوع بیماری آنفلوانزا را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: مدارس سطح شهرستان در صورت مشاهد هر گونه علائم این بیماری در بین حداق ۴ یا ۵ دانش آموز موضوع را سریعا به شبکه بهداست بناب اطلاع دهند.

وی نگهداری تعداد زیاد مرغ در منازل را اشتباه و محلی غیر قابل شناسایی در شیوع آنفلوانزا اعلام کرد و گفت: در بیشتر روستاهای شهرستان اهالی نسبت به پرورش مرغ و خروس به تعداد زیاد اقدام می کنند و از آنجایی که ساماندهی و شناسایی تک به تک منازل سخت و غیر ممکن است احتمال شیوع این بیماری در این اماکن زیاد است.

دکتر حسینی از آمادگی کامل شبکه بهداشت و درمان بناب جهت همکاری با سایر نهادها در راستای انجام اقدامات پیشگرانه در مواجهه با بیماری آنفلوانزای دام و طیور خبر داد و گفت: تمامی مناطق حساس و بحرانی شهرستان می بایست ابتدا شناسایی شوند تا بتوانیم اقدامات پیشگیرانه را درست انجام دهیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب در پایان بحث فاضلاب شهرک ولیعصر(عج) را تهدیدی جدی برای سلامتی اهالی این منطقه اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه اقدامات خوبی از سوی مسئولان شهرستان برای حل مشکل فاضلاب این محل انجام شده اما درخواست داریم جهت حفظ سلامتی مردم این پروژه هرچه زودتر تکمیل شود.

انتهای پیام/داود زیبائی