بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی مدارس شهرستان بناب با حضور معاون فرماندار و رئیس آموزش و پرورش به صورت نمادین در مدرسه شاهد فرقانی برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی شهرستان بناب همزمان با سراسر کشور بطور نمادین در مدرسه شاهد فرقانی با حضور معاون فرماندار و رئیس آموزش و پرورش بناب برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بناب در این مراسم هدف از برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی را افزایش مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسائل آموزشی و پرورشی اعلام کرد و گفت: شورای دانش آموزان می تواند موجب ایجاد ارتباط صحیح مستقیم بین دانش آموزان و اولیای مدرسه شود.

وی افزود: تقویت روحیه مسئولیت پذیری در دانش آموزان برای آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است که با برگزاری شورای دانش آموزی و مشارکت دانش آموزان در تصمیم گیری های آموزشی می توان در این راستا گام های مثبتی برداشت.

قهرمانی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال از تاسیس انقلاب اسلامی، دانش آموزان در تمان دوره ها نقش مستقیم و موثری داشتند، اذعان داشت: وجود ۵۲ شهید دانش آموز تنها در این منطقه خود گواه نقش دانش آموزان در پیروزی و موفقیت های انقلاب است.

وی بحث مشارکت را عاملی مهم در پیشرفت و آبادانی یک کشور دانست و گفت: کشوری مانند ژاپن با تکیه بر همین موضوع و اهمیت به مشارکت جمعی در امورات، امروز توانسته خود را یکی از پیشرفته ترین کشورها به جهانیان معرفی کند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بناب انتخابات شورای دانش آموزی را مقدمه ای برای حضور کودکان و نوجوانان در تصمیمات مهم کشوری عنوان کرد و گفت: دانش آموزان با مشارکت در چنین انتخاباتی می آموزند که در آینده با حضور در انتخابات مهم کشوری سرنوشت کشورشان را خود رقم می زنند.

در ادامه این جلسه معاون فرماندار شهرستان بناب با تاکید بر اینکه انتخابات شورای دانش آموزی مدارس باید هرساله با جدیت برگزار شود، اظهار داشت: دانش آموزان در آینده امورات کشور را در دست خواهند گرفت فلذا از همین سنین کم می بایست مسئولیت پذیر باشند.

سلطان پور مشارکت عمومی را عاملی در تسهیل تصمیمات و امورات دانست و گفت: مطمئنا تفکرات و هم اندیشی یک جمع از تفکرات انفرادی بهتر نتیجه می دهد و بر اساس تفکر جمعی تصمیمات بهتری گرفته می شود.

وی با بیان اینکه جمعیت جوان امروز ثروتی برای این کشور محسوب می شود، گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت ایران را سنین زیر ۵۰ سال تشکیل می دهد که می بایست از این ظرفیت عالی در راستای پیشرفت و آبادانی کشور استفاده کرد.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/داود زیبائی