رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان بناب گفت: از جمعیت ۱۴۲ هزار نفری شهرستان بناب بیش از ۶۰ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

علی ماهر اقدم صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، تعداد بیمه شدگان به ثبت رسیده در اداره بیمه سلامت شهرستان را ۸۳ هزارو ۲۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۷ هزارو ۶۴۰ نفر بیمه کارکنان دولت، ۲۸ هزارو ۴۳۷ نفر بیمه همگانی، ۳ هزارو ۳۴۹ نفر سایر اقشار، ۶۳۵ نفر بیمه ایرانیان، ۴۳ هزارو ۷۷ نفر روستایی و ۱۲۲ نفر صاحب دفترچه بیمه بیماران خاص هستند.

وی تصریح کرد: در مجموع از جمعیت ۱۴۲ هزار نفری شهرستان بناب بیش از ۶۰ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت شهرستان بناب قرار دارند که امیداوریم تمامی همشهریان عزیزی که دفترچه ندارند تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

رئیس اداره بیمه سلامت بناب با اعلام اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری در مجموع ۲۲ هزارو ۷۰۴ مورد خدمات دفترچه ای انجام داده ایم، اذعان داشت: در این دوره زمانی ۱۲ هزار و ۴۰۱ دفترچه بیمه صدور، ۴ هزارو ۹۳۷ مورد تعویض، ۲ هزارو ۶۵۲ مورد ابطال، ۲ هزار و ۵۳۷ مورد تمدید و ۱۷۷ دفترچه بیمه المثنی صادر شده است.

ماهر اقدام با تاکید بر اینکه تمامی روستائیان عزیز شهرستان بناب تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: در روستاهای شهرستان ۱۰ مرکز درمانی، ۱۴ پزشک عمومی، ۱۰ کارشناسس مامائی و ۱۰ داروخانه در حال خدمات رسانی و فعالیت هستند.

وی افزود: در راستای خدمات رسانی حوزه بهداشت و درمان به روستائیان در سال گذشته ۴۴ میلیاردو ۷۹۰ میلیون ریال به مراکز درمانی روستائی پرداخت شد و در ۶ ماهه نخست سال جاری ۹ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال علی الحساب به این مراکز پرداخت شده است.

رئیس اداره بیمه سلامت با بیان اینکه تمامی مراکز درمانی شهرستان با بیمه سلامت قرارداد دارند، اذعان داشت: پرداختی ها و بدهی های این این اداره به پزشکان و داروخانه های شهرستان تا آخر خرداد ماه انجام شده است و همچنین بیش از ۷۰ درصد پرداختی های بیمارستان ها تا آخر مرداد ماه درسال۹۷ انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد هزینه های بستری بیمه شدگان در بیمارستان ها و ۷۰ درصد هزینه های دریافتی در بیمارستان ها دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

علی ماهر اقدم تعداد مراجعه کنندگان در ۶ ماهه نخست سال جاری به پزشکان، پاراکلینیک، بستری، بستری موقت(اورژانس)، روستائی، و بیماران خاص را را ۱۴۵ هزارو ۲۶۷ مورد اعلام کرد و گفت: اداره بیمه سلامت شهرستان تا پایان شهریور ماه ۱۰۰ میلیاردو ۳۰۶ میلیون ریال به مراکز درمانی مذکور پرداختی خواهد داشت.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تمامی مراکز درمانی مرتبا توسط کارکنان بیمه سلامت بازدید می شوند، تصریح کرد: داروخانه های سطح شهرستان به دلیل برخی تخلفات قانونی در ۶ ماهه نخست سال جاری ۵۰۰ میلیون ریال جریمه شدند.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان بناب در پایان با تاکید بر اینکه با هرگونه تخلفات حوزه درمان و بهداشت در سطح شهرستان با قاطیعیت برخورد می شود، افزود: سامانه ۱۶۶۶ جهت نظارت و خدماتن رسانی به بیمه شدگان در نظر گرفته شده است که بیمه شدگان می توانند از طریق همین سامانه انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه بدهند.

انتهای پیام/داود زیبائی