دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب با بیان اینکه طرح شفافیت آرای نمایندگان برای افزایش آگاهی‌های عمومی است، گفت: طرح شفافیت آرای نمایندگان باعث می‌شود، مردم بر عملکرد نمایندگان خود نظارت داشته باشند.

به گزارش انعکاس بناب، مبین فریدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در پاسخ به این سوال اینکه شفافیت آرای نمایندگان مجلس لازمه‌ چه چیزی است، اظهار داشت: مسئله شفافیت آرای نمایندگان مجلس از یک بعد مزیتی که دارد اینکه موجب افزایش مطالبات عموم مردم از نمایندگان مجلس را خواهد شد.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه افزایش سطح آگاهی‌های عمومی موضوعی است که مقام معظم رهبری بارها و بارها به آن تاکید داشته و از مسوولان امر در جهت تحقق این امر نیز مطالبه داشته‌اند، تصریح کرد: قطعاً افزایش آگاهی‌های عمومی در افزایش مطالبات مردم و بالطبع افزایش نقش مردم در تصمیمات کشور نقشی مهم و حیاتی دارد.

طرح شفافیت آرای نمایندگان در جهت افزایش آگاهی‌های عمومی است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه اخیراً از سوی ۲۹ نماینده مردم طرح یک فوریتی شفافیت آرای نمایندگان به هیات رئیسه مجلس ارائه شد، خاطرنشان کرد: این امر در جهت تحقق فعالیت ایجابی از سوی قشر انقلابی بوده و به‌دور از هر حاشیه‌سازی که توسط عده‌ای در جهت دور شدن از اصل موضوع می‌شود.

 به گفته وی، مسئله شفافیت از یک بعد مزیتی که دارد، اینکه موجب افزایش مطالبات عموم مردم از نمایندگان مجلس خواهد شد، اما باید دید امروز چه کسانی در مقابل این طرح مخالفت می‌کنند و چه کسانی سکوت کرده‌اند.

این فعال دانشجوی دانشگاه بناب اذعان کرد: امروزه جریانی که مدل غربی را برای جامعه مدنی کشور الگو قرار داده است خود امروز در مقابل طرح شفافیت ایستاده است.

فریدی با تاکید بر اینکه جامعه مدنی قوی در تناقض با نگاه غربی احزاب است، یادآور شد: عده‌ای همواره دم از جامعه مدنی قوی حرف می‌زنند، اما به مسئله طرح شفافیت که می‌رسند مخالفت می‌کنند.

شفافیت آرای نمایندگان مهم‌ترین مطالبه مردم است

وی اضافه کرد: شاید این نگاه برگرفته از نگاه حزبی مدل غربی باشد که امام اوایل انقلاب مسوولان و احزاب را از این‌گونه نگاه برحذر داشته بودند، نگاهی که فقط معیار قدرت را در نظر می‌گیرد و برای رسیدن به اهداف حزب خود به‌دور از نظر و تصمیم مردم هر اقدامی می‌کند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب در ادامه بتاکید کرد: متاسفانه بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب، امروزه نیز در برخی از احزاب کشور این نگاه وجود دارد.

وی با بیان اینکه قطعاً افزایش آگاهی‌های عمومی باعث کم رنگ شدن مدل غربی در کشور خواهد شد، یادآور شد: در خصوص تصویب این طرح باید رجوع کرد به رای مردم، باید ببینیم مردم تصمیم‌شان در این موضوع چیست. قطعاً مردم می‌خواهند رای و نظر وکلای خود را بدانند و امروز مهم‌ترین مطالبه مردم از نمایندگان این مسئله است که امیدواریم نمایندگان ملت مستقل به موضوع نگاه کنند و تصمیم مردم خود را در نظر داشته باشند.

انتهای پیام/