نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی بابیان اینکه تحریم‌های آمریکا ۴۰ سال است که علیه ایران بکار گرفته می‌شود، گفت: تحریم‌های استکبار ملت ایران را به خودباوری و خوداتکایی رساند.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای منطقه ارسباران‌که با حضور ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، فرماندهان سپاه پاسداران و فرمانداران ارسباران در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، به حضور پرشور و حماسی مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود تبلیغات سوء و فشارهای دشمنان‌ که بخش عمده آن به آغاز تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران بود ولی با این حال مردم آذربایجان همانند سایر استان‌ها به‌صورت بی‌نظیر در راهپیمایی ۱۳ آبان حضور یافتند.

وی ابراز داشت: البته تحریم‌های آمریکا علیه ایران به امسال یا سال‌های گذشته باز‌نمی‌گردد بلکه ملت ایران از پیروزی انقلاب اسلامی در معرض تحریم‌های استکبار قرارگرفته‌اند و تجربه نشان داده هرگاه دشمنان به مردم فشار، تحریم، تهدید و زورگویی کرده‌اند بر وحدت و انسجام ملی افزوده‌شده شاید اگر تهدیدهای دشمن نبود بگومگوهایی بین خودمان داشتیم اما تهدید و تحریم‌های دشمنان موجب منسجم‌تر شدن صفوف ملت ایران شده است.

آل‌هاشم اضافه کرد: اگر منصفانه نگاه کنیم و راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان سال جاری را با سال‌های گذشته مقایسه کنیم می‌بینیم راهپیمایی امسال نسبت به سال‌های قبل بسیار پرشکوه‌تر بود، باید قدر این مردم را دانست مردم ایران بی‌همتا هستند هر وقت دشمن علیه کشور زورگویی و یاوه‌گویی کرده بود با حضور در صحنه پاسخ محکمی به دشمنان دادند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه لیستی که اخیراً آمریکا در لیست تحریم‌ها قرار داد تازگی نداشت چون ما ۴۰ سال است که در تحریم آمریکا قرار داریم، گفت: وقتی دانشجویان پیرو خط امام راحل در ۱۳ آبان سال ۵۸ لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تصرف کردند از آن روز تحریم شده‌ایم اما تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا به خودباوری، خوداتکایی، قطع وابستگی به خارج و ما توانستیم منجر شد.

وی تصریح کرد: روزی بود ایران در تأمین سیم‌خاردار با مشکل مواجه بود ولی به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اکنون به پیشرفت در حوزه‌های مختلفی علی‌الخصوص صنایع دفاعی دست‌یافته‌ایم.

آل هاشم بابیان اینکه امروز بومی‌سازی ساخت جنگنده کوثر نشانه پایمردی نیروهای مسلح، خودباوری، خوداتکایی مهندسان ایرانی در سایه تحریم‌هاست، افزود: دست‌یابی به تکنولوژی روز دنیا در تأمین نیازهای کشور نتیجه تحریم‌های آمریکا بود که به ما یاد داد تا بر پای خودمان ایستاده و به هیچ کشوری متکی نباشیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: تحریم‌هایی که دشمنان مدام علیه جمهوری اسلامی اعمال می‌کنند نمی‌توان تنها تحریم گفت بلکه یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار را آغاز کرده‌اند، امیدواریم بتوانیم از این مرحله نیز به‌سلامت عبور کنیم البته باید مسئولان در خدمت مردم باشند که هر چه داشتند در راه پیروزی انقلاب اسلامی تقدیم کردند.

وی در ادامه با ذکر اینکه در سایه سرمایه، سرمایه‌گذاران کارخانجات مختلفی در کشور فعال‌شده و کارگران و اقتصاد از آن بهره می‌برد، گفت: کارگران و تلاش‌های شبانه‌روزی کارگران عزیز کارخانه‌ها رونق می‌گیرند، خدای‌ناکرده نباشد روزی کارگران اذیت شود یا شرایط اقتصادی کشور باعث شود تا صاحبان کارخانجات کارگران را از کار بیکار کنند این‌ها جزو مسائلی است که باید دولتمردان و وزرای اقتصادی دولت به آن توجه داشته باشند.

آل‌هاشم اظهار کرد: متأسفانه در بازار مشکلات متعددی داریم به‌طوری که بازیان، اصناف و کسبه در شرایط فعلی مشکلات را به‌سختی تحمل می‌کنند، بازاریانی که در دوران انقلاب اسلامی نقش مهمی در پیروزی داشتند امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حل قانونی مشکل مالیات ارزش‌افزوده که نیازمند اصلاح قانون در مجلس است دریغ نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: عقب‌نشینی دشمنان نظام اسلامی به برکت اقتدار جمهوری اسلامی و خون پاک شهداست، در حالی که ترامپ مدعی بود که قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند اما شب سیزده آبان اعلام کردند که برخی کشورها در تحریم نفت ایران معاف هستند و فلان کشورها می‌توانند نفت ایران خریداری کنند و این مهم نوعی عقب‌نشینی است و این‌گونه می‌توان گفت آمریکا در سایه سیاست‌های غلط رئیس‌جمهور خود شکست‌خورده است.

وی تصریح کرد: معتقدیم در شرایط فعلی توان نظامی و موشکی نیروهای مسلح و سپاه پاسداران قدرت بازدارندگی در برابر دشمنان دارد این در حالی است که اگر جمهوری اسلامی فاقد توان نظامی بود دشمنان پیش‌تر به کشور ما چشم طمع دوخته بودند لذا تأکید داریم حرکت‌های فرهنگی همچون یادواره‌های شهدا تداوم یابد چراکه این حرکت‌های فرهنگی موجب دوام نظام اسلامی است.

آل هاشم بابیان اینکه تقویت و گسترش فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند خانواده‌ها را از تهدیدها و تهاجم فرهنگی دشمن به دور نگه دارد، گفت: یکی از اقدامات ما در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان می‌تواند پاسداشت مقام شهدا هم باشد و حتی ارج نهادن به مقام شهدا و خانواده‌های آنان باشد که در نوع خود تقویت فرهنگ ایثار و مقاومت است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: حرکتی که شهرستان‌های منطقه ارسباران در قالب یادواره شهدای منطقه آغاز کرده‌اند بسیار عالی و افتخار کردنی است چون می‌بینم با اتحاد و همدلی حرکت فرهنگی را شروع کرده‌اید و تأکید می‌کنیم همچنان به این فعالیت‌ها ادامه دهید.