نماینده بناب مجلس با بیان اینکه «کنترل فضای مجازی و اختصاص اینترنت امن برای کودکان توسط وزارت ارتباطات لازم است»، گفت: اینترنت بدون کنترل به معنی آزادی نیست، بلکه موجب آسیب و ایجاد مشکلاتی برای نوجوانان و کودکان می‌شود.

به گزارش انعکاس بناب، ضیاء الله اعزازی ، درباره ضرورت مدیریت استفاده کودکان از اینترنت و اختصاص دادن یک اینترنت امن برای کودکان و نقش آموزش و پرورش در این خصوص گفت: مضرات اینترنت برای افراد مختلف چه میانسال و چه کودک و دانش آموز در کنار اثرات آن مورد توجه است اما کنترل آن در دست آموزش و پرورش نیست. آموزش و پرورش در این زمینه صرفا می‌تواند فرهنگسازی کند. کمیسیون آموزش مجلس هم صرفا می‌تواند در بحث فرهنگی این موضوع ورود کند و مسائل اینچنینی را مطرح کند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت ارتباطات، وزارت کشور و مسئولین امنیتی کشور در این زمینه متولی امر هستند. آنها باید در این زمینه کنترل لازم را انجام دهند. در همه جای دنیا اینترنت بدون کنترل نیست. باید توجه کنیم که اینترنت بدون کنترل به معنی آزادی نیست که همه در هر سنی در فضای مجازی سیر کنند بلکه موجب آسیب است و نوجوانان و کودکان ما را تحت تاثیر مشکلاتی قرار می‌دهد.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه «مطمئنا کنترل این موضوع توسط وزارت ارتباطات لازم است»، عنوان کرد: در کشور چین اینگونه است، اقشار مختلف در حوزه فعالیت خود و در حوزه‌ای که به فضای مجازی نیاز دارند از اینترنت استفاده می‌کنند.

اعزازی تاکید کرد: هیچ جای دنیا مانند کشور ما نیست. باید به این موضوع توجه کنیم که نقش اینترنت و فضای مجازی در ترویج مسائل غیراخلاقی قابل کتمان نیست.