رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بناب گفت با بیان اینکه این دانشگاه را با 90 میلیارد ریال بدهی تحویل گرفتم گفتم: با توجه به درآمد زایی به غیر از شهریه ای توانسته به ثبات مالی نسبتا خوبی برسیم.

سید عبداله حجتی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بناب را با بیش از ۹۰ میلیارد ریال بدهی تحویل گرفتم، اظهار داشت: در طی ۲ سال گذشته اکثر مطالبات دانشگاه پرداخت شده و در کنار آن توانسته ایم حقوق و مزایای تمامی اساتید و پرسنل را به موقع پرداخت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بناب دلیل اصلی موفقیت های مالی دانشگاه را مدیریت صحیح و توجه به درآمدزایی غیر از شهریه اعلام کرد و گفت: تا حد بروکراسی اداری توانسته ایم درآمد غیر شهریه ای کسب کنیم که قرارداد با شرکت ها و موسسات علمی در ارتباط با کارگاه ها و آزمایشگاه ها و همچنین اجاره سالن های ورزشی نمونه ای از اقدامات درآمدزایی هسستند.

وی افزود: در صدد هستیم با گسترش طرح های دانش بنیان و راه اندازی طرح های جدید در جهت افزایش درآمد از وابستگی مطلق به درآمد شهریه ای جدا شویم و بتوانیم در زمینه اشتغال جوانان فارغ التحصیل نیز گام های مثبتی برداریم.

حجتی کاهش هزینه های اداری و خدماتی دانشگاه را یکی از گام های موثر در مدیریت مالی دانشگاه آزاد بناب عنوان کرد و گفت: هزینه های اداری و خدماتی این دانشگاه در سال ۹۴ در حدود ۲۱ میلیاردو ۱۶۰ میلیون ریال بود که در سال ۹۵ به ۱۸ میلیارد و در سال ۹۶ به ۱۵ میلیارد ریال کاهش پیدا کرد.

وی افزود: با وجود تورم بالا و چند برابر شدن قیمت اقلام مورد نیاز برای دانشگاه در ۶ ماهه اول سال جاری هزینه های اداری و خدماتی ۵ میلیارد ریال شده است که بر آورد می شود تا پایان سال کل این هزینه ها به ۱۰ میلیارد ریال برسد که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور کاهش چشمگیری را نشان می دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بناب با تاکید بر اینکه تمام حقوق و مزایای اساتید و پرسنل دانشگاه به موقع پرداخت شده است، اذعان داشت: با وجود اینکه تعداد زیادی از اساتید هئیت علمی از سطح مربی به استادیاری رسیدند و پیرو آن دستمزد و مزایای آن ها بیشتر شد اما توانسته ایم حقوق ها را به موقع پرداخت کنیم.

عضو هئیت امنای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: تعدادی از پرسنل دانشگاه به دلایل و مشکلات شخصی درخواست بازخرید کاری داده بودند بود با موافقت هئیت رئیسه با این موضوع موافقت شد که در همین راستا بیش از ۳۰ میلیارد ریال برای ۱۵ نفر از این عزیزان پرداخت شد.

رئیس دانشگاه آزاد بناب با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده در حوزه فرهنگی در این دانشگاه، اظهار داشت: طی دو سال گذشته ۲ یادواره شهدا در این دانشگاه برگزار شد که امسال نیز همانند سالیان قبل همزمان با  هفته بسیج، یادواره شهدا در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

حجتی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد واحد بناب یکی از برجسته ترین واحدهای دانشگاه آزاد در سطح استان است، اذعان داشت: این دانشگاه در سال ۹۶ و سال ۹۷ در جذب دانشجو و هئیت علمی بعد از دانشگاه آزاد تبریز در رتبه دوم قرار گرفت.

وی افزود: با وجود اینکه سیاست دانشگاه آزاد کاهش رشته های تحصیلی در واحدهای شهرستانی است اما این واحد با کمک و تلاش تمامی هئیت رئیسه، اساتید و پرسنل توانسته است ۵ رشته خوب در مقطع کارشناسی ارشد جذب کند که به نوبه خود موفقیتی کم نظیر در سطح استان و حتی کشور به حساب می آید.

انتهای پیام/ داود زیبائی