نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استانداری آذربایجان شرقی مدعی زیادی دارد؛ گفت: از شایعه سفر برخی نمایندگان به باکو جهت رایزنی با جهانگیرزاده بی اطلاعم.

به گزارش انعکاس بناب ضیا الله اعزازی در خصوص انتخاب استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: فعلا دولت گزینه ای را برای تصدی گری استانداری اعلام نکرده  و نمایندگان نیز منتظر گزینه هیئت دولت برای استانداری هستند.

از شایعه سفر برخی نمایندگان به باکو جهت رایزنی با جهانگیرزاده بی اطلاعم

وی در خصوص شایعه سفر برخی نمایندگان استان به باکو برای رایزنی با جهانگیرزاده سفیر ایران در آذرباجان برای حضور در استانداری، گفت: بنده از همچین موضوعی خبر ندارم و کاملا بی اطلاع هستم.

اعزازی افزود: مجمع نمایندگان در جلسه اخیر خود به این اجماع رسید که دولت گزینه مورد نظر خود را معرفی کند تا نمایندگان در باره گزینه های پیشنهادی اظهار نظر کنند، البته تا بدین لحظه هیچ فردی معرفی نشده است.

نمایندگان دیدگاه های مختلفی دارند ولی دست دولت در انتخاب باید باز باشد

وی خاطر نشان کرد: هریک از نمایندگان دیدگاه های مختلفی درباره انتخاب استاندار دارند  ولی به طور کلی مسئولیت انتخاب استاندار با خود دولت است و نمایندگان فقط پیشنهادات و نظرات خود را بیان می کنند. بالاخره باید دست دولت در انتخاب گزینه مورد نظر خود باز باشد.

استانداری آذربایجان شرقی مدعی زیادی دارد

رحمتی هم می تواند گزینه احتمالی باشد

رئیس سابق مجمع نمایندگان استان، بیان داشت: در رسانه ها اسامی برخی افراد گفته می شود ولی تنوع کاندیداها با افکار مختلف فراوان است، به همین خاطر قرار بر این شد که مجمع نمایندگان گزینه های دولت را بررسی کند تا بتواند به اتفاق نظری درباره این موضوع برسد. به هرحال می توان گفت که استانداری آذربایجان شرقی مدعی زیادی دارد.

شبستری خیابانی انصراف داده 

۱۲ نفر از نمایندگان نامه حمایت از منادی را امضا کرده بودند

وی درباره  احتمال معرفی رحمتی، سرپرست فعلی به عنوان استانداری آذربایجان شرقی، تصریح کرد: ایشان نیز می توانند به عنوان گزینه های احتمالی مطرح شوند، استاندار جدید هر چه زودتر معرفی شود به نفع استان خواهد بود زیرا حرکت و فعالیت های استان نباید متوقف شود، امید وارم که دولت هر چه زودتر تکلیف استاندار جدید را مشخص کند. اگر وزارت کشور گزینه مورد نظر خود را معرفی کند در حدود ۱۵ روز طول خواهد کشید تا مجمع نمایندگان نظرات خود را اعلام کنند، نمایندگان مجلس نیز با وزارت کشور در حال رایزنی و ارتباط هستند، حتی از طرف وزارت کشور هم با من تماس گرفته شد و بنده نیز نظرات خودم را گفتم.

اعزازی در ارتباط با اسامی مطرح شده در بین گزینه های استانداری آذربایجان شرقی، گفت: به طور غیر مستقیم خبر رسیده که آقای شبستری خیابانی انصراف داده اند، در ارتباط با آقای منادی هم چندی قبل یکی از همکاران نامه ای را در حمایت از ایشان تهیه کرده بود که حدود ۱۲ نفر از نمایندگان از جمله من آن را امضا کرده بودند که البته این موضوع مربوط به الان نیست و در مقطعی بود که خدابخش همچنان بر سر کار بود.