مزار شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در بناب به مناسبت هفته بسیج غبارروبی، گلباران و عطرافشانی شد.

به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز پنج شنبه در این آیین باشکوه معنوی که در سومین روز از هفته بسیج برگزار شد، فرماندار، بخشدار مرکزی، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، روحانیون، خانواده های معزز و معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و همچنین مردم انقلابی و شهیدپرور شهرستان بناب حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این مراسم ضمن بزرگداشت یاد و خاطره دلاورمردی ها، رشادت ها و جانفشانی های شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با آرمان های والای شهدا و امام راحل(ره) تجدید عهد و پیمان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا جابری در این مراسم ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته وحدت و بسیج نیاز امروز جهان را وحدت در مقابل ظلم و ستم دانست و گفت: امروز غارتگران دنیا از جمله رژیم کودک کش اسرائیل و آل سعود در یمن و فلسطین کودکان و زنان بی گناه را به راحتی به قتل می رسانند و جهانیان بخصوص مسلمین سکوت کرده اند.

وی باتاکید بر نقش بسیج در تشکیل و پیروزی انقلاب گفت: اگر از زمان تشکیل انقلاب بسیج وجود نداشت نیروهای نظامی و انتظامی که در آن زمان تازه از چنگال استکبار خارج شده بودند نمی توانستند در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز جنگ بر علیه این کشور همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: درست است که امروز دشمن توان مقابله نظامی با ایران را ندارد اما آنها با جنگ های روانی و ترویج فساد و بی اخلاقی سعی دارند نظام را از درون نابود کنند.

گفتنی است، شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی در طول دوران ۸ سال دفاع مقدس ۳۶۴ شهید گلگون کفن و والامقام و ۸۳۰ جانباز و آزاده سرفراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/ داود زیبائی صادق