به مناسبت روز جهانی معلولان برنامه بازی و ورزش همگانی به همت اداره ورزش و جوانان بناب در مدرسه باغچه بان برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز به مناسبت روز جهانی معلولان برنامه ای با عنوان بازی و ورزش همگانی به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب در مدرسه باغچه بان بناب برگزار شد.

در این مراسم دانش آموزان به همراه معلمان و خانواده های خود در محل سالن بازی و اجتماعات مدرسه باغچه بان گرد هم آمدند و ضمن اجرای برنامه های شاد و فرهنگی، ورزش های همگانی ویژه را زیر نظر کارشناسان اداره ورزش و جوانان انجام دادند.

مدیر مدرسه باغچه بان بناب در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰۰ دانش آموز در رده های مختلف تحصیلی در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند، گفت: دانش آموزان در این مدرسه زیر نظر معلمان متخصص آموزش می بینند و سعی شده امکانات خوبی برای این گروه از دانش آموزان فراهم شود.

یزدان پناه با بیان اینکه دانش آموزان این مدرسه در حوزه تعلیم، تربیت و درمان نیازهای ویژه ای دارند، گفت: هزینه های این نوع آموزش ها و درمان بسیار بالا است و با توجه به اینکه اکثر خانواده های این دانش آموزان از لحاظ مالی جزو اقشار متوسط و پایین جامعه هستند، پرداخت تمام هزینه ها برای آن ها بسیار سخت است.

وی با تاکید براینکه اعتبارات پرداختی دولت پاسخگوی نیاز این دسته از دانش آموزان نیست، اذعان داشت: هزینه های یک دانش آموز در یک سال تحصیلی از قبیل سرویس، ایاب و ذهاب، هزینه های توانبخشی، کاردرمانی و گفتار درمانی در این مدرسه حدود ۴۰ میلیون ریال است.

مدیر مدرسه باغچه بان بناب از وضعیت خیابان ها و معابر شهر بناب جهت تردد معلولان و جانبازان به شدت گلایه کرد و گفت: انتظار داریم ادارات و نهادهای مربوطه در این راستا همت جدی تری انجام دهند چراکه عبور و مرور در چنین معابر و خیابان های برای یک فرد سالم سخت است حال چه برسد به معلول و یاجانبازی که قصد تردد در این معابر را داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه در سطح شهرستان تنها تعدادی محدود از ادارات، ساختمان های خود را در جهت تسهیل عبور مرور معلولان مناسب سازی کرده اند اما بیشتر ادارات و نهادهای دیگر تا به حال نسبت به انجام این کار کوتاهی کرده اند.

گفتنی است: مدرسه باغچه بان بناب با کمترین امکانات موجود همیشه بهترین خدمات را به دانش آموزان معلول بنابی داده است و اینجاست که خیرین و مردم مومن و نوع دوست این شهرستان نباید این دانش آموزان را تنها بگذارند و با مراجعه به این مدرسه در تامین نیازهای تربیتی و درمانی این قشر کمک کنند.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/داود زیبائی صادق