صبح امروز دوره آموزشی مبارزه با مواد مخدر ویژه بانوان به همت اداره تبلیغات اسلامی و همکاری شبکه بهداشت و درمان در بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، حجت‌الاسلام رسول یگانه در این مراسم با اشاره به اینکه پیشگیری از اعتیاد یک وظیفه همگانی محسوب می‌شود، گفت: این دوره آموزشی در راستای توانمندسازی و ارتقاء سطح دانش و مهارت زنان و همچنین آشنایی با آثار و عواقب مصرف مواد مخدر و آسیب های اجتماعی برگزار می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بناب با تاکید بر اینکه قرآن بهترین و کامل ترین منبع برای تبدیل شدن به یک انسان کامل است، گفت: در این کتاب آسمانی به تمام نیازها و سولات انسان پاسخی روشن و هدایت شونده داده شده است از همین رو باید قرآن را بادرک بیشتری قرائت کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن به صراحت گفته است که انسان می بایست با تفکر از بروز بلایا بر خود و خانواده اش اجتناب کند، تصریح کرد: اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی از بزرگترین بلایای غیر طبیعی هستند که از عدم دقت و آگاهی به وجود می آیند.

در این برنامه کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با بیان اینکه آموزش رکن اصلی پیشگیری از اعتیاد و شیوع مصرف مواد مخدر در جامعه است، به توضیح علل و عوامل روی آوری افراد به اعتیاد مواد مخدر، پیامدها و تأثیرات نامطلوب اعتیاد در فرد و جامعه پرداخت و گفت: خانواده اولین مکانی است که کودک با قوانین ابتدایی زندگی آشنا می شود بنابراین والدین خود ابتدا باید اشرافیت کامل بر آسیب های اجتماعی داشته باشند.

خانم دکتر صالحی به نقش مهم و مؤثر والدین در یادگیری رفتارهای اجتماعی و مهارت نه گفتن به دیگران اشاره کرد و گفت: پدران و مادران می بایست فرزندان خود را با مشکلات و آسیب های روز جامعه مانند مواد مخدر آشنا کنند و به آن ها بیاموزند که چگونه از این معضلات دوری کنند.

وی به نقش مهم معلمان و مسئولان مدارس در کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروزه در برخی مدارس سطح کشور قرص های روان گردان در بین دانش آموزان جابجا می شوند که نظارت و توجه عوامل مدارس در مقابله با این گونه آسیب های اجتماعی را دوچندان می کند.

وی با بیان اینکه والدین می بایست رابطه دوستانه ای با فرزندان خود داشته باشند، تصریح کرد: این رابطه می تواند کمک کند تا فرزندان مشکلات خود را راحت تر با والدین خود در میان بگذارند اما در این رابطه دوستانه نباید ابهت والدین کم شود و فرزند احساس آزادی در امورات را بکند.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/ داود زیبائی