مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه ودانشگاه با حضور پرشور دانشجویان و طلاب حوزه علمیه بناب در سالن اجتماعات دانشگاه بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، حسین پیری در ابتدای این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آیت الله مفتح نقش حوزه و دانشگاه در توسعه و گسترش علم و دین را بسیار مهم دانست و گفت: حوزه های علمیه قبل از انقلاب اسلامی در جهت برپایی عدالت و گسترش دین و فرهنگ اسلامی نقش پرنگی در این کشور داشته اند.

رئیس دانشگاه بناب وحدت و یکپارچگی هر چه بیشتر دانشگاه ها با حوزه های علمیه را بسیار مهم دانست و گفت: بنا به فرمایشات امام خمینی(ره) دانشگاه و حوزه برای پیشرفت باید درکنار و پشت هم باشند چراکه دین و علم با کمک هم رشد می کنند.

وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه بناب پتانسیل ها و ظرفیت خوبی برای پیشرفت علم وجود دارد، اذعان داشت: مطمئنا دانشگاه بناب با تکیه بر همین ظرفیت ها در ۱۰ سال آینده به جایگاه خوبی علی الخصوص در حوزه صنعت دست پیدا خواهد کرد.

پیری گسترش روابط با حوزه علمیه بناب را یکی از اهداف اصلی این دانشگاه عنوان کرد و گفت: با توجه به وحدت خوبی که بین عوامل این دانشگاه با یگدیگر وجود دارد زمینه برای گسترش همکارهای بیشتر با حوزه علمیه ولیعصر(عج) بناب فراهم است.

در ادامه مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه بناب ضمن گرامیداشت یاد استاد شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: هر جا که وحدت حاکم بوده آن جامعه و آن قشر موفق بوده است.

حجت الاسلام عیسی رنجبر با بیان اینکه نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه بناب به عنوان سرباز حوزه علمیه برای وحدت حوزه و دانشگاه قدم هایی را برداشته است؛ افزود: تداوم وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند تقویت گفتگو بین این دو نهاد است.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/ داود زیبائی