نخستین همایش توانمندسازی فعالان فضای مجازی بسیج با حضور جانشین سپاه و کارشناسان فضای مجازی قرارگاه سایبری لشکر عاشورا در بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، نخستین همایش توانمندسازی فعالان فضای مجازی بسیج با هدف افزایش سطح بصیرت فعالان فضای مجازی شهرستان در مقابله با جنگ نرم، با حضور پرشور بسیجیان فعال فضای مجازی و جانشین سپاه ناحیه بناب در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار شد.

سرهنگ یحیی حیدری در این همایش با تاکید بر هوشیاری کامل در  فضای مجازی گفت: امروز دشمنان و سلطه گران از توسل به جنگ نظامی و مخارج بالا به سوی جنگ نرم روی آورده اند و سعی می کنند با بهره گیری از فضای مجازی کشورهای هدف را از درون ضعیف و در نهایت به سوی فروپاشی ببرند.

جانشین سپاه ناحیه بناب با بیان اینکه اعتماد به فضای مجازی باید عاقلانه باشد، تصریح کرد: برخی افراد به دلیل اعتماد بیش از اندازه به فضای مجازی با مشکلات بسیار بزرگ و حتی خانوادگی مواجه شدند که جبران آن برای آن ها بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه کار تشکیلاتی اسلامی می بایست بر ۴ محور رهبری، وحدت، هدف و نظم انجام شود، خاطرنشان کرد: هر کدام از این محورها به نوبه خود بسیار مهم و حیاتی هستند و در صورت نبود حتی یکی از آن ها کار تشکلاتی از حالت جمعی و پیوسته به صورت انفرادی و جزیره ای تبدیل می شود.

سرهنگ حیدری در پایان بر ضرورت افزایش سواد رسانه در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: افرادی که در فضای مجازی حضور دارند باید سواد کافی در این زمینه را نیز داشته باشند چراکه بسیاری معضلات اجتماعی به دلیل عدم اطلاع کافی از آسیب هاب و فرصت های فضای مجازی است.

گفتنی است در پایان این همایش به ۶ نفر ازبسیجیان فعالان در فضای مجازی به رسم یادبود با لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/ داود زیبائی