مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: با توجه به روند حرکت جمعیت کشور به سمت سالمندی، آمار ولادت در 9 ماه امسال در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 9 درصد کاهش یافته است.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از ایرنا، احد جودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت ۴۷ هزار و ۱۹۰ نوزاد در استان آذربایجان شرقی به دنیا آمدند و این در حالی است که تعداد واقعه تولد در استان در مدت مشابه سال گذشته ۵۱ هزار و ۸۱۱ فقره بود.
وی اظهار داشت: در این مدت بیشترین آمار تولد با ۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته از اسکو و کمترین میزان با ۱۶ درصد کاهش از بناب گزارش شده است.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی اعلام کرد: در ۹ ماه امسال ۱۶ هزار و ۶۵۲ نفر در استان فوت کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳ درصد کاهش نشان می دهد.
جودی با بیان اینکه در ۹ ماه سال گذشته ۱۶ هزار و ۱۵۳ نفر در استان فوت کردند، ادامه داد: براساس آمار کمترین آمار فوتی از بناب و بیشترین آن از خداآفرین ثبت شده است.
وی تعداد ازدواج ثبت شده در ۹ ماهه امسال در استان را ۲۳ هزار و ۲ فقره و تعداد واقعه طلاق را ۷ هزار و ۲۰۹ فقره اعلام کرد.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی وضعیت این استان از نظر ازدواج و طلاق را نسبت به میانگین کشور بهتر اعلام کرد و گفت: آذربایجان شرقی از نظر ازدواج دارای رتبه ۱۶ کشوری بوده و از نظر طلاق رتبه ۱۴ کشور را به خود اختصاص داده است.
جودی افزود: در ۹ ماه امسال بیشترین فراوانی نام گذاری نوزادان پسر در استان به ترتیب شامل ابوالفضل، علی، امیرعلی، مهدی و محمد و در دختران شامل زهرا، فاطمه، رقیه، نازنین زهرا و اسرا است.
وی گفت: براساس آمار ثبت شده بیشترین آمار فراوانی نام نوزادان پسر در ۱۰۰ سال اخیر در سطح کشور محمد، علی، حسین، مهدی و رضا و در همین مدت در آذربایجان شرقی شامل علی، محمد، حسین، مهدی و حسن است.
جودی افزود: بر این اساس بیشترین فراوانی در نام گذاری نوزادان دختر در ۱۰۰ سال گذشته در سطح کشور به ترتیب شامل فاطمه، زهرا، مریم، معصومه و زینب و در سطح استان شامل فاطمه، زهرا، رقیه، معصومه و مریم است.
آذربایجان شرقی در حدود ۳٫۹ میلیون نفر جمعیت دارد.