رئیس پلیس راه بناب_تبریز ضمن بیان هشدارها و توصیه های پلیسی گفت: با توجه به وضعیت آب و هوایی در محورهای مواصلاتی استان، همشهریان از رفتن به سفرهای غیر ضروری به شدت خودداری کنند.

سرهنگ سعیداله عزتی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، با اشاره به بارندگی هایی که در سرتاسر جاده های استان وجود دارد، گفت: با توجه به شروع بارش ها آن هم از نوع برف و لغزنده بودن محورهای مواصلاتی شهرستان از رانندگان عزیز خواهشمندیم نکات ایمنی زیر را رعایت کنند.

۱- رانندگان عزیز چنانچه ضرورتی به سفر وجود نداشته باشد حتما در این ایام از رفتن به سفر بخصوص سفرهای دور خودداری کنند.

۲-چنانچه اقدام به سفر می نمایید حتما در طول مسیر لباس گرم و غذای خشک و سالم همراه خود داشته باشید.

۳- در طول سفر از وضعیت جوی هوا و وضیعت معابر با خبر باشید و برای مقابله با هر گونه آب و هوایی تدابیر لازم را اتخاذ نمایید.

۴- با توجه به اینکه تمامی محورهای مواصلاتی مجهز به دوربین های ثبت تخلفات اعم از سرعت، سبقت و سایر تخلفات هستند از انجام حرکت های نمایشی و حادثه ساز به شدت خوداری کنید.

۵- در طول سفر فاصله طولی را رعایت نموده و توجه کافی به جلو داشته باشید.

۶- استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی بخصوص در جاده های لغزنده تنها موجب عدم تعادل و خدای ناکرده بروز سوانح ناگوار می شود.

۷- قبل از شروع سفر از وضعیت خودرو و سالم بودن آن اطمینان حاصل نموده تا در طول مسیر با مشکل مواجه نشوید.

۸- در طول سفر استفاده از زنجیر چرخ الزامی است که توسط عوامل پلیس همراه داشتن زنجیر چرخ کنترل خواهد شد.

۹- حتما در طول سفر از همراه داشتن مدارک معتبر رانندگی اطمینان حاصل نموده که در صورت درخواست پلیس آن را ارائه نمایید.

۱۰- چنانچه در طول رانندگی دچار سانحه و یا تصادف شدید ضمن حفظ خونسردی خود به جهت جلوگیری از سد معبر و تصادفات احتمالی بعدی وسیله نقلیه خود را کنار کشیده و در محل امن قرار بدهید.

رئیس پلیس راه بناب_تبریز در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تمامی هموطنان و همشهریان عزیز از رانندگان محترم خواست: با توجه به نکات ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی ضمن ایجاد سفری خوش و آرام برای خانواده خود، در کاهش حوادث ترافیکی سهیم باشند.

انتهای پیام/ داود زیبائی