نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌ شرقی در جمع مردم بناب گفت: فتنه 88 موجب افزایش تحریم ها، فشارهای سیاسی و مطلبات بیشتر آمریکا در موضوع هسته ای ایران شد.

به گزارش انعکاس بناب، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم صبح امروز به مناسبت حماسه نهم دی ماه در جمع مردم ولایتمدار شهرستان بناب اظهار داشت: راهپیمایی ۹ دی در سال ۸۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و برگ زرین دیگری بر افتخارات مردم و زنان غیور ایران اسلامی رقم زد.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه حماسه ۹ دی سال ۸۸ هیچ گاه نباید فراموش شود، گفت: ۹ دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفاظت از اصول اسلام و آرمان های انقلاب ایستادگی کردند و به دشمنان اجازه خود نمایی ندادند.

وی با اشاره به اهمیت بصیرت در مقابله با توطئه های دشمنان گفت: بصیرت به معنی شناخت لحظه هاست و اگر در بصیرت زمان شناسی خوبی وجود نداشته باشد نمی توان در مقابل هجمه ها و توطئه های دشمنان ایستادگی کرد.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران توطئه های خود را بر علیه این کشور آغاز کردند، گفت: آن ها با ترور شخصیت های مهم، انفجار و ده ها اقدام تروریستی دیگر سعی کردند بر انقلاب خدشه وارد کنند تا اینکه پس از ۱۹ ماه ناامیدی و نتایج بی حاصل به جنگ نظامی علیه ایران اسلامی روی آوردند که آن هم با شکست مواجه شد.

وی افزود: دشمنان انقلاب در ادامه توطئه های شیطانی خود بر علیه این کشور در سال ۸۸ به بهانه تقلب در نتایج انتخابات ریاست جمهوری، که با مشارکت بی نظیر ۴۰ میلیونی همراه شده بود شیرینی آن انتخابات بزرگ را با ایجاد فتنه توسط عوامل درونی خود به تلخی کشاندند و البته مشخص بود که این کار از ابتدا و قبل از انتخابات برنامه ریزی شده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌ شرقی گفت: دشمنان در دی ماه سال ۸۸  با اهانت به باورهای دینی و حضرت اباعبدالله و همچنین آتش زدن مساجد چهره واقعی و پلید خود را نمایان کردند که همین امر موجب شد کاسه صبر مردم از این اقدام لبریز شود و ملت خود در حرکتی کاملا خودجوش و حماسی توطئه گران را از کشور بیرون کرده و مشتی محکم بر دهن دشمنان زدند.

 حجت الاسلام آل هاشم افزایش تحریم ها، فشارهای سیاسی و مطلبات بیشتر آمریکا در موضوع هسته ای را از پیامدهای منفی فتنه ۸۸ عنوان کرد و گفت: دشمن در آن برهه زمانی تحریم های بی سابقه بیشتری را با هدف شکل گیری اعتراضات خیابانی و در نهایت ایجاد فتنه جدید در جهت براندازی انقلاب اعمال کرد.

وی افزود: در خردادماه سال ۸۸ در حالی که مردم خود را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری  آماده می‌کردند همه شاهد عقب‌نشینی کشورهای غربی بودند به طوریکه  اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا،  طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب ایران با صراحت اعتراف کرد که بدون حضور ایران حل مسائل منطقه خاورمیانه امکان‌پذیر نیست.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: بعد از فتنه سال ۸۸ که موجب شد دشمنان امید بیشتری برای براندازی انقلاب اسلامی پیدا کنند، فرمانده سابق نیروهای آمریکا در منطقه طی بیانه ای از احتمال حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داد به طوریکه این جریان باعث شد تا فشارها علیه ایران افزایش پیدا کند و سرانجام قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت علیه کشورمان صادر شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه بزرگترین دستاورد حماسه ۹ دی نمایان شدن پیوند قوی بین مردم و انقلاب بود، افزود: مردم با بصیرت و ولایت مداری خود نشان دادند با وجود مشکلات اقتصادی کنونی کشور که بخشی به علت تحریم ها و بخشی دیگر به دلیل عدم مدیریت صحیح و ناکارآمدی برخی مسئولان ایجاد شده است هرگز موجب نخواهد شد مردم انقلابی را با خون هزاران شهید به وجود آمده را به این راحتی از دست بدهند.

حجت الاسلام آل هاشم در پایان با بیان اینکه دشمن به هیچ وجه دوست ندارد جشن ۴۰ سالگی انقلاب برگزار شود، خاطرنشان کرد:  مردم برای دفاع از انقلاب باید با بصیرت به توطئه های دشمن توجه کنند زیرا همانطور که مقام معظم رهبری بارها فرمودند ممکن است دشمن امسال و یا سال آینده برنامه ها و توطئه های شوم خود را اجرا کند که البته تا زمانی که چنین مردم ولایتمدار و رهبری آگاه داریم، دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

انتهای پیام/ داود زیبائی