مدیر عامل شرکت تعاونی فرش دستباف بناب از تداوم طرح اعطای تسهیلات خرید فرش دستباف با کارمزد ۴ درصد به همشهریان تا پایان سال جاری خبر داد.

سید جواد هاشمی در گفت و گو با خبرنگار انعکاس بناب، با بیان اینکه شرکت تعاونی فرش روستایی بناب با هدف حمایت از اشتغال و یا تثبیت آن در حوزه فرش دستباف با صندوق کار آفرینی امید تفاهم همکاری منعقد کرده است، اظهار داشت: در همین راستا در سال ۹۴ و ۹۵ توانستیم با همین هدف برای ۹۴۵ نفر در حوزه فرش اشتغال زایی کردیم.

مدیر عامل شرکت تعاونی فرش دستباف بناب یکی دیگر از اقدامات این شرکت در جهت اشتغال زایی را انعقاد تفاهم نامه با بانک قرض الحسنه مهر ایران اعلام کرد و گفت: در این طرح که از نیمه دوم سال ۹۵ شروع شده است تا به حال برای بیش از هزارو ۳۰۰ نفز اشتغال پایدار ایجاد شده است.

وی افزود: در دو تفاهم نامه شرکت فرش روستایی بناب با صندوق کارآفرینی امید و بانک قرض الحسنه مهر ایران طی سه سال گذشته برای ۲ هزار ۲۴۵ نفر اشتغال ایجاد شده و یا موجب تثبیت اشتغال آن ها شده ایم.

عضو هئیت رئیسه اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف بناب یکی از رسالت های مهم این شرکت را حمایت کامل از فرش بافان اعلام کرد و گفت: به این عزیزان تسهیلات کم بهره با باز پرداخت ۳ ساله با اقساط ماهانه متغییر داده می شود و همچنین این شرکت در تهیه مواد اولیه کمک می کند و در صورت بالا بودن کیفیت، محصولات آن ها را خریداری می کند.

نائب رئیس اتحادیه فرش دستباف شهرستان بناب از تداوم طرح اعطای تسهیلات خرید فرش دستباف با کارمزد ۴ درصد به همشهریان خبر داد و گفت: طی دیداری که بنده به همراه نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی با آقای مهندس اکبری مدیر بانک مهر ایران داشتیم قرار شد این طرح به صورت پایلوت در شهرستان بناب انجام شود.

سید جواد هاشمی میزان وام پرداختی جهت خرید فرش دستباف برای هر متقاضی را حداکثر ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این تسهیلات با سود ۴ درصد، و بازپرداخت ۱۸ ماهه توسط بانک مهر و معرفی شرکت تعاونی به متقاضی پرداخت می شود.

عضو هئیت رئیسه اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف بناب با بیان اینکه از زمان شروع این طرح در این شهرستان تا به الان بیش از ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت شده است، گفت: این طرح تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت و در سال آینده احتمالا از اردیبهشت ماه این طرح شروع و  ادامه پیدا کند.

وی سقف اعتبارات مشخص شده برای برای تسهیلات خریر فرش دستباف در شهرستان بناب را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مدیریت بانک مهر ایران در جلسه ای با هئیت رئیسه تعاونی فرش دستباف بناب قول مساعد دادند در صورت داشتن متقاضی بیشتر اعتبار یاد شده افزایش پیدا خواهد کرد.

 مدیر عامل شرکت تعاونی فرش دستباف بناب در خصوص الویت دار بودن تحویل فرش ها به متقاضیان اذعان داشت: در راستای حمایت از ازدواج جوانان و تشکیل خانواده، زوجین جوان که تازه ازدواج کرده اند و یا در شرف تهیه جهازیه هستند با در دست داشتن مدارک با مراجعه به این تعائنی در الویت تحویل فوری قرار می گیرند.

هاشمی با بیان اینکه متقاضیان خرید فرش با استفاده از تسهیلات کم بهره می توانند فرش مورد نظر را انتخاب کنند، گفت: شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی بناب آمادگی دارد هر مدل فرش در اندازه، رج، رنگ و طرح های مختلف را تولید و تحویل متقاضی بدهد.

نائب رئیس اتحادیه فرش دستباف شهرستان بناب در پایان گفت: علاقه مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های ۳۷۷۳۰۰۲۹ و ۰۹۱۴۹۲۱۰۹۶۹ تماس حاصل فرمایند.

نگارنده خبر: داود زیبائی