حجت الاسلام والمسلمین دکتر رنجبر، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بناب در آستانه¬ی چهلمین سال شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی ایران با خبرنگاران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام والمسلمین دکتر رنجبر رسالت اصلی نهاد رهبری در دانشگاهها را تبیین اندیشه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بین دانشگاهیان دانست و گفت: رسالت نهاد رهبری در دانشگاهها تبیین اندیشه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تزریق این اندیشه در بین اساتید، کارکنان و دانشجویان معزز است.
وی ادامه داد: معرفی اندیشه ی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و ماهیت انقلاب اسلامی به جوانان، بالاخص دانشجویان، جزو وظایف ما می باشد و باید زمینه را فراهم کنیم تا نسل جوان، خود اندیشه‌ های حضرت امام خمینی(ره) و رهبری را لمس کرده و به حقیقت پی ببرند؛ اگر نهاد رهبری در این راستا کوتاهی کند، در مسیر اعتلای نهاد رهبری موفق نخواهد بود.
رنجبر در ادامه ضمن اشاره به فرا رسیدن چهلمین سال عمر پر برکت انقلاب اسلامی گفت: حماسه پرشکوه انقلاب اسلامی در حالی وارد چهلمین سال عمر پر برکت خود می‌ شود که امروز ندای انقلابی مردم مسلمان ایران در ستیز با استبدادگری و استعمارگری از مرزهای ایران اسلامی فراتر رفته و توسط بسیاری از آزادیخواهان و حق‌طلبان جهان تکرار می‌شود.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بناب ضمن اشاره به بیانات رهبری در برگزاری جشن چهلمین سال انقلاب اسلامی گفت: “مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند: مسئولین و متولیان باید جشن چهلمین سال عمر پر برکت جمهوری اسلامی را با جدیت بیشتری برگزار کنند.”؛ همچنین نماینده ولی فقیه در استان آذربایجانشرقی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر آل هاشم(حفظه الله) نیز تاکید بر این داشتند که دستاوردهای چهل ساله ی نظام باید بر آحاد ملت و بالاخص جوانان تبیین شود.
دکتر رنجبر در ادامه یکی از حلقه های مفقوده رسانه ها و فعالان فرهنگی را تبیین نقش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این چهل سال باشکوه دانست و گفت: یکی از حلقه های مفقوده رسانه ها و متولیان فرهنگی، تبیین نقش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این چهل سال باشکوه می باشد که به آن زیاد پرداخته نشده است؛ بسیاری از جوانان نمی دانند که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) چه نقشی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند؛ حال آنکه رهبری معظم انقلاب در طول دوران قبل از انقلاب و هم پس از انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند که باید توسط رسانه ها، متولیان فرهنگی، نویسنده ها و شعرا، بر ملت عزیز ایران اسلامی تبیین و بازگو شوند.
وی ادامه داد: کدام سیاستمداری داخلی و خارجی تاکنون ادعا داشته که درمیان حاکمان امروز، حاکمی را می شناسد که شجاع تر، با تدبیرتر، خلاق تر و هوشمندتر از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر ملتی حکومت می کند؛ آیا اکنون می توان رهبری به جامعیت علمی، دینی و فقهی ایشان در دنیای اسلام پیدا کرد؟ کدام سیاست ورزی است که توانایی او همسنگ و همسان مدیریت ایشان در بحبوحه بحران ها و فشار ها وتهدید هاست؟ و کدام اهل سیاستی با درک صحیح از بحران های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران که ازاین حیث در میان حدود ۲۰۰ کشور دنیا بی نظیر است، می تواند ادعا کند رهبری را می شناسد که او در عبور کشتی انقلاب از دل طوفان ها و امواج سهمگین، مدبرانه تر از او هدایت کشتی را می توانسته بر عهده بگیرد و به ساحل مقصود رهنمون سازد؟ کدام ملتی می تواند چونان ملت لایق ایران، رهبری را به دنیای بشریت عرضه نماید که از حیث ساده زیستی و پرهیز از زخارف دنیوی، در دنیای امروز به انگشت اشاره در آید؛ مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نقش بی بدیلی در این شکوه چهل ساله انقلاب داشته اند که باید به آن پرداخته شود.
این استاد حوزه و دانشگاه، در ادامه ضمن اشاره ای به کلام الله قرآن کریم گفت:” در قرآن کریم وقتی نگاه می کنیم به نقش امیر المومنین در کنار پیغمبر خدا، قرآن در سوره آل عمران آیه ۶۱ می فرماید: « فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ»؛ این آیه ی شریفه جان پیغمبر اسلام را حضرت علی علیه السلام معرفی می کند، یعنی جان پیامبر اسلام(ص) حضرت علی (ع) است.

وی ادامه داد: اگر مطابق دیدگاه قرآنی در صدر اسلام جان و نفس رسول خدا(ص) حضرت علی علیه السلام است، در نظام مقدس انقلاب اسلامی نیز جان و نفس حضرت روح الله(ره)، امام خامنه ای(حفظه الله) است.
این محقق علوم اسلامی در ادامه سخنان خود اشاره ای به بیانات حضرت امام خمینی(ره) در خصوص مقام معظم رهبری کرد و گفت: حضرت امام خمینی(ره) با تعابیری بلند و رسا در توصیف مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمود: «یکی از بازوهای پرتوان جمهوری اسلامی، برادری آشنا به مسایل فقهی و متعهد به آن، ازجمله افراد نادری که چون خورشید روشنی می بخشد، متعهد و مبارز در خط مستقیم اسلام، عالم به دین و سیاست، کسی که آوای دعوت او به صلاح و سداد درگوش مسلمین طنین انداز است، سربازی فداکار در جبهه جنگ و معلمی در محراب، خطیبی توانا درجمعه و جماعات و راهنمای دلسوز در صحنه انقلاب، در حکم آیه شریفه اشداء علی الکفار و رحماء بینهم، من آقای خامنه ای را بزرگ کردم، ایشان سرمایه انقلاب هستند، ایشان از اجتهادی که لازمه ولایت فقیه می باشد، برخوردارند، ایشان الحق شایسته رهبری اند، با بودن آقای خامنه ای شما خلاء رهبری ندارید.
رنجبر در پایان ابراز امیدواری کرد: به حول قوه ی الهی کشتی عظیم انقلاب اسلامی با هدایت های دیدبان تیز بین خود به سلامت از طوفان‌های سهمگین عبور خواهد کرد و به ساحل نجات رهنمون خواهد یافت.
پایان خبر / فتحی زاده