در حالی که مدتی است استفاده از نیروهای غیر بومی در صنایع و تولیدهای بناب به یک موضوع داغ تبدیل شده است خبرهایی مبنی بر جذب جدید نیروهای غیر بومی در فاز 3 و 4 نیروگاه سهند بناب به گوش می رسد.

به گزارش انعکاس بناب، چندی پیش گزارش های متعدی در خصوص بکارگیری نیروهای غیر بومی با وجود افزایش روز افزون جوانان جویای کار بومی در صنعت و تولیدی های این شهرستان در این تحریریه خبری منتشر شد و واکنش های مختلفی از سوی مدیران و مسئولان صنایع را به دنبال داشت.

در همین راستا رئیس شورای شهر از اینکه ۹۰ درصد از نیروهای صنایع بناب غیر بومی هستند گلایه می کرد و در واکنش به این اظهارات برخی صنایع مانند فولاد صنعت بناب این موضوع به شدت تکذیب و براینکه بیش از ۶۰ نیروهایشان اهل این شهرستان هستند اصرار می کنند.

با این حال بر اساس شنیده ها که چند روزی است به موضوع داغ محافل مردمی تبدیل شده است؛ اخباری مبنی بر اینکه تعدادی نیروی غیر بومی جدید برای آغاز عملیات فاز ۳ و ۴ نیروگاه سهند بناب به عنوان نگهبان استخدام شده اند.

خبری که مردم را بسیار شوکه کرده است، چرا که امید خیلی از جوانان بومی شهرستان به این بود که با گسترش صنایع مانند فولاد و فازهای جدید نیروگاه فرصت های شغلی جدید برای آن ها فراهم شود و آن ها بتوانند در شهر و دیار خود مشغول بکار شوند و دیگر فکر مهاجرت به شهرها و استان های دیگر را از سر خود بیرون کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب طی مصاحبه ای که با این پایگاه خبری در خصوص این خبر داشت، گفت: بنده نیز این خبر را شنیده ام اما صحت آن به صورت دقیق برایم آشکار نشده است و نمی توانم با قاطیعت این خبر را تایید کنم.

محمد باقر ولایی(صحرائی) با تاکید بر اینکه تا زمانی که نیروهای متخصص بومی و جویای کار وجود دارد جذب نیروهای غیر بومی کاری غیرفرهنگی و به ضرر شهرستان است، گفت: در این رابطه و برای روشن شدن ماجرا نامه ای برای فرماندار محترم نوشته ایم تا ایشان این موضوع را شخصا بررسی و به عموم مردم اطلاع بدهند.

با این تفاسیر وجود تعداد بی شمار نیروی بیکار در این شهرستان که خود را به عنوان یکی از صنعتی ترین شهرستان های استان و حتی بعد از تبریز دوم می داند جای تاسف است به جای بهره گیری از نیروهای بومی افرادی جذب صنایع و کارخانجات شوند که محل زندگیاشان ده ها کیلومتر از بناب فاصله دارد!

از طرفی جذب نیروهای غیر بومی در صنایع بناب موجب می شود روز به روز بر تعداد بیکاران بناب افزوده شود و جوانان جویای کار بومی هر روز جهت یافتن کار به درب اتاق کار مدیران و روسای ادارات مراجعه کنند و سرانجام با یاس و ناامیدی، زندگی و عمر جوانی خود را بگذارنند به فکر ترک دیار خود بیافتند.

در پایان امیدواریم قضیه بکار گیری جذب نیروهای غیر بومی در این شهرستان هر چه سریع تر تعیین و تکلیف و شفاف سازی شود و این نباشد که تعداد زیادی جوانان بومی جویای کار در صنعتی تری شهرستان استان بیکار بمانند و سهم مردم این دیار از صنایع و تولیدی های شهرشان تنها دود و آلاینده های مضر باشد.

نگارنده خبر: داود زیبائی