رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب از افتتاح و بهره برداری 3 طرح خدماتی برای معلولان، زنان سرپرست خانوار و سالمندان همزمان با دهه فجر خبر داد.

سرکار خانم درخشی صبح امروز در گفتگو با انعکاس بناب، در تشریح عملکرد ۱۰ ماهه اداره بهزیستی شهرستان بناب در سال ۹۷ از اجرای طرح غربال گری شنوایی و بینایی سنجی در شهرستان خبر داد و گفت: بهزیستی بناب در ۱۰ ماهه سال جاری ۳ هزارو ۶۰۰  کودک تازه متولد شده را را در بخش شنوایی سنجی و ۶ هزارو ۶۰ نفر را در بخش بینایی سنجی مورد معاینه قرار داده است و به خانواده هایی که در تهیه عینک، سمعک و حتی هزینه های عمل جراحی نیازمند بودند، کمک کرده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب از پرداخت کمک هزینه معیشت به هزار و ۳۶۶ خانوار تحت پوشش این اداره خبر داد و گفت: رسالت اصلی اداره بهزیستی کمک به زنان بی سرپرست و بد سرپرست می باشد و در مرحله دوم معلولان و افراد از کار افتاده دارای شرایط خاص با سن زیر ۶۰ سال در الویت های کاری این نهاد خدمات رسان قرار می گیرند.

وی از پرداخت ۸۱۲ میلیون ریال برای کمک در تهیه یک وعده غذای گرم برای هزار و ۱۰۰ کودک در روستا مهدهای شهرستان خبر داد و گفت: هدف بهزیستی از این کار برای جلوگیری از سوء تغذیه در روستاها انجام می شود و هر روز یک وعده غذای گرم به کودکان روستایی در مهد کودک ها داده می شود.

رئیس بهزیستی بناب از پرداخت ۲۳ مورد کمک هزینه مسکن به مددجویان واجد الشریط این اداره در سال جاری خبر داد و گفت: برای بازسازی و ساخت مسکن  این افراد ۲ میلیارد ۴۲۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص و به آن ها پرداخت گردید.

درخشی یکی از اقدامات مثبت بهزیستی در حمایت از زنان سرپرست خانوارها را پرداخت بیمه تأمین اجتماعی برای آنان عنوان کرد و گفت: بهزیستی شهرستان در سال جاری تا به امروز بیش از یک میلیاردو ۷۹۵ میلیون ریال حق بیمه برای ۲۲۷ نفر از بانوان سرپرست خانوار در شهرستان را پرداخت کرده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب از پرداخت ۱۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات برای خوداشتغالی مددجویان تحت پوشش این اداره خبر داد و گفت: تا بحال برای ۱۴۴ نفر از این افراد وام خود اشتغالی برای مشاغلی مانند کشاورزی، دامداری، قالیبافی و غیره با کامزد پایین پرداخت شده است تا خود با ایجاد شغل دلخواه کسب درآمد کنند.

وی از کمک اداره بهزیستی به خانواده های دارای فرزند چند قلو خبر داد و گفت: در حال حاضر در این شهرستان به ۱۵۱ خانواده با این شرایط کمک می شود و علاوه بر این به ۵۰ خانوار در راستای تامین شیر خشک نوزاد کمک مالی می شود.

درخشی از ارائه خدمات به معتادان بستری شده در مراکز ترک اعتیاد رهاجویان، بهار و آرمان بناب خبر داد و گفت: در سال جاری به ۶ هزارو ۶۶۳ نفر از معتادین این کمپ خدمات ارائه داده شده  است.

رئیس بهزیستی بناب از توزیع سبد کالا با اعتبار یک میلیارد ریال بین خانواده های تحت پوشش بهزیستی بناب در سال جاری خبر داد و گفت: این بسته غذایی بین مددجویان و نیازمندانی تقسیم می شود که تا به حال سبد غذایی به آن ها تعلق نگرفته است.

وی از افتتاح و بهره برداری از سه طرح خدماتی همزمان با دهه فجر در بناب خبر داد و گفت: بنیاد فرزانگان قلب های مهربان برای خدمات رسانی به شهروندان ارشد، مرکز تربیت شنیداری کلام برای بیماران و مرکز آوای اشتغال بناب برای کمک به ایجاد اشتغال و درآمد زایی برای زنان بی سرپرست و بد سرپرست به بهره برداری خواهند رسید.

درخشی از ارائه خدمات مشاوره حضوری ژنتیکی به هزارو ۵۹۴ متقاضی در سال جاری تحت نظر این سازمان خبر داد و گفت: در این شهرستان ۴ مرکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی برای عموم مردم وجود دارد و افراد نیازمند و مددجویان خود اداره بهزیستی از این خدمات به صورت رایگان استفاده می کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب در پایان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۵۰ مددجوی معلول در مراکز این اداره در شهرستان نگهداری می شوند، گفت: در مرکز معلولان چمران ۹۰ مددجوی معلول و در مرکز رجائی بناب ۶۵ دانش آموز معلول نگهداری می شوند.

انتهای پیام/ داود زیبائی