شهردار بناب با بیان اینکه دیگر کاربری مسکونی در بناب به اتمام رسیده است؛ گفت: زمان آن رسیده که شهر توسعه یابد و جلسه‌ای که با مشاور طرح جامع داشتیم، از وی خواستیم در ابلاغ طرح جامع تسریع شود.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس محبوب تیزپاز نیاری عصر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهر بناب با بیان اینکه بحث توجه به بافت‌‌های فرسوده و ناکارآمد شهری طی سالیان اخیر توسط دولت‌های مختلف در قالب عناوین مختلف طرح شده است؛ اظهار داشت: اگر همت نشود با بودجه و اعتبارات قطره چکانی دولتی پاسخگوی ترمیم بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری نخواهیم بود و باید از ظرفیت‌های محلی برای احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد استفاده شود.

وی افزود: ۳۶ هزار نفر از جمعیت ۸۵ هزار نفری شهر بناب در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد ساکن هستند که ۴۰ درصد جمعیت شهری را شامل می‌شود.

کلیددار شهر بناب با اشاره به نیاز اساسی شهر به آسفالت از راه‌اندازی کارخانه آسفالت شهرداری بناب در ۶ ماهه ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: وجود تیرهای برق در محلات بافت‌های فرسوده و آن هم در وسط خیابان‌ها و محلات به عنوان یکی از معضلات جدی در این شهر است که عامل بسیاری از تصادفات نیز شده‌اند.

تیزپازنیاری بیان کرد: اصلی‌ترین مشکلی که باعث ایجاد بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی شده نبود ساز و کار قانونی سهل و آسان است.

وی تصریح کرد: ترافیک در هسته مرکزی شهر مردم و مسئولان شهر را با چالش بزرگی مواجه کرده و زمان آن رسیده است که مطب پزشکان رفته رفته به کناره‌های شهر کشیده شود و شهرداری برای برون رفت از مشکل ترافیک روش‌های قانونی برای صدور پروانه و بحث تفکیک را برای شهروندان آسان‌تر کرده است.

شهردار بناب سپس با بیان اینکه دیگر کاربری مسکونی در بناب به اتمام رسیده است؛ افزود: زمان آن رسیده که شهر توسعه یابد و جلسه‌ای که با مشاور طرح جامع داشتیم، از وی خواستیم در ابلاغ طرح جامع تسریع شود.

تیزپاز نیاری خطاب به اعضای ستاد بازآفرینی اظهار کرد: قطعاً صحبت و اظهار نظر منفی کردن راحت‌تر است و این روش باعث می‌شود که انرژی منفی دهد. از این رو پیشنهاد می‌کنم که صحبت‌های منفی را کنار گذاشته و برای رسیدن به توسعه، عمران و آبادانی حرف‌های مثبت طرح کنیم و سعی کنیم سرمایه‌گذاران را برای اجرای طرح‌های مختلف به شهر بناب سوق دهیم.

ترافیک خیابان دانشجو از معضلات اساسی بناب است

رئیس شورای اسلامی شهر بناب نیز در این جلسه با اشاره به معضل جدی ترافیک در بناب گفت: ترافیک خیابان دانشجو از معضلات اساسی این شهر است و برای برون رفت از شرایط فعلی باید مسئولان شهر همت کنند!

محمدباقر ولایی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های فرماندار برای احیای بافت های فرسوده شهر بناب تصریح کرد: در تبریز برای احیای محلات هدف چندین هکتار زمین در نظر گرفتند ولی حدود ۳ سال است زمین مورد نیاز برای انتقال ۱۷۰ واحد مسکونی محلات ناکارآمد و فرسوده در بناب توسط مسئولان راه و شهرسازی مهیا نشده است که در صورت واگذاری شورا و شهرداری آماده اند ظرف یک ماه نسبت به آماده سازی و واگذاری آن به متقاضیان اقدام کنند.