پنجمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بناب با حضور معاون فرماندار و روسای ادارات در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز پنجمین جلسه ستاد امور جوانان شهرستان بناب با حضور معاون فرماندار، روسای ادارات و فعالان حوزه امور جوانان در سالن اجتماعات مجموعه ورزشس ولایت بناب برگزار شد.

سید مجید یزدانی در ابتدای این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسب فرار رسیدن دهه فاطمیه و تبریک به مناسب فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیگیری امورات و مشکلات جوانان به اندازه ورزش برای اداره ورزش و جوانان دارای اهمیت است.

وی با اذعان به اینکه می بایست در حوزه مهارت آموزی و آموزش های قبل ازدواج جوانان اقدامات بیشتری انجام شود، گفت: در این راستا اداره ورزش و جوانان تا بحال کارگاه ها و کلاس های آموزشی متعددی برای جوانان در سرتاسر شهرستان برپا کرده است که سعی خواهیم کرد در این حوزه بیشتر سرمایه گذاری کنیم.

یزدانی با بیان اینکه حل مشکلات جوانان تنها توسط یک نهاد قابل حل شدن نیست، تصریح کرد: انتظار داریم تمامی نهادهای دولتی و غیر دولتی علی الخصوص بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج همکاری بیشتری انجام دهند.

وی افزود: در راستای پرداخت وام ازدواج در سال جاری تنها دو بانک ملی و ملت عملکرد مثبتی داشته اند و سایر بانک ها و صندوق کارآفرین امید هیچ گونه عملکری در راستای پرداخت تسهیلات به جوانان نداشته اند.

در ادامه این جلسه رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بناب با اشاره به افزایش طلاق در ۹ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته گفت: طبق آمار و ارقام حدود ۵۰ درصد آمار طلاق در این مدت زمان افزایش پیدا کرده است.

عبدالرضا اسماعیل نیا با ابراز نگرانی از اینکه سن طلاق در سنین کم اتفاق می افتد، گفت: میانگین سن طلاق برای مردان در این شهرستان ۳۰ الی۳۴ سال و برای بانوان ۲۰ الی ۲۴ سال است که نشان می دهد در حوزه جوانان و جلوگیری از کاهش طلاق می بایست اقدامات بیشتری انجام داد.

و با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست سال گذشته ۸۸۹ مورد ازدواج در بناب به ثبت رسیده است، گفت: این تعدا در ۹ ماهه  سال جاری ۸۵۳ مورد است که ۳۶ مورد کاهش ازدواج را نشان می دهد.

اسماعیل نیا افزود: در مورد طلاق نیز در ۹ ماهه نخست سال ۹۷ تعداد ۱۶۴ مورد طلاق به ثبت رسیده بود که این تعداد طلاق در سال جارینسبت به زمان مشابه ۲۱۴ مورد است که افزایش ۵۰ موردی طلاق را نشان می دهد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بناب در پایان با تاکید بر گسترش فرهنگ ازدواج به موقع و درست در بین مردم گفت: در سال ۹۶ از هزار و ۱۸۱ مورد  ازدواج به ثبت رسیده، تعداد ۱۶۲ فقره ازدواج دختران بین سنین ۱۰ الی ۱۴ سال است که این عدد در سال ۹۵ از هزارو ۲۶۹ مورد ازدواج ۱۵۰ مورد بوده است.

انتهای پیام/ داود زیبائی