معاون فرماندار بناب با تاکید بر تبیین نقش جوانان در جامعه گفت: حاکمیت می بایست از نیروهای جوان بیشتری در حوزهای مدیریتی کشور استفاده کند.

به گزارش انعکاس بناب، امیر عباس سلطان پور صبح امروز در  پنجمین جلسه ستاد امور جوانان شهرستان بناب نقش جوانان در شکل گیری انقلاب و پیروزی آن را بی بدیل دانست و گفت: بیش از ۸۰ درصد از شهدای انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس را جوانان تشکیل داده اند که خود نشان دهنده اهمیت نقش این قشر در کشور است.

معاون فرماندار بناب با تاکید بر اینکه حاکمیت باید از ظرفیت جوانان کشور به نحو احسن استفاده کند، تصریح کرد: نیروی جوان برای هر مملکتی همانند یک گنجینه با ارزش محسوب می شود و مسئولان می بایست از این قشر عظیم کشور در راستای پیشبرد اهداف کشور در تمام عرصه و حوزه ها استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز اگر در عرصه های مهم علمی و صنعتی دستاوردهای بزرگی برای انقلاب و نظام کسب شده است را مدیون جوانان هستم و حتی حضور این قشر جوان باعث شده است دشمنان لحظه ای جرات تجاوز به این خاک و بوم را نداشته باشند.

سلطان پور با اذعان بر اینکه می بایست از جوانان بیشتری در حوزهای مدیریتی کشور استفاده کرد، افزود: اینکه برخی با سن و سال زیاد همچنان بر کرسی مدیریتی کشور نشسته اند و می بایست با فشار قانون بازنشتگی پست مدیریتی را از آن ها گرفت جای تعجب است چراکه آن ها خود باید با تمایل و علاقه این پست ها را به جوانان واگذار کنند.

معاون فرماندار بناب گفت: از نظر شخص بنده در هر مجموعه دولتی و غیر دولتی از بین هئیت رئیسه و روسای اصلی حداقل می بایست نیمی از آن ها جوانان باشند تا در کنار افراد با تجربه بر تجارب خود بیافزایند و در آینده خود سکان های مدیریتی کشور را بر عهده بگیرند والا در آینده با سونامی بازنشتگی مواجه خواهیم شد.

وی توجه به مشکلات و امورات جوانان را امری بسیار مهم دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تا بحال حدود ۱۲۹ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که انتظار داریم همه بانک ها در این امر مشارکت پر رنگ تری داشته باشند و هر سه ماه گزارش آمار تسهیلات اعطایی خود را ارائه دهند.

امیر عباس سلطان پور با تاکید بر گسترش فرهنگ ازدواج صحیح و به موقع در سطح شهرستان گفت: باید در بین مردم این فرهنگ نهادینه شود که ازدواج زیر سن قانونی نوعی کودک آزاری محسوب می شود و قانون با آن برخورد خواهد کرد.

وی در پایان گفت: دلایل ازدواج و طلاق های زود هنگام می بایست هر چه زود تر بررسی شود و تمام نهاد های دولتی و غیر دولتی با تعامل و همکاری بیشتر در رفع حل این معضل اجتماعی تلاش کنند.

انتهای پیام/ داود زیبائی