رئیس اداره دامپزشکی بناب جلسه کارگروه پیشگیری از وقوع جرم و گرانفروشی جابجایی دام بدون مجوز را ممنوع اعلام کرد و گفت: دام های بدون مجوز در جاده ها قاچاق محسوب می شوند.

به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز جلسه کارگروه پیشگیری از وقوع جرم و گرانفروشی با حضور دادستان، رئیس دادگستری، معاون فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی و سایر روسالی ادارات در ساختمان دادگستری شهرستان بناب برگزار شد.

مهدی احمدی منش در این جلسه با تاکید بر اینکه خروج هر گونه دام از شهرستان بدون مجوز اداره دامپزشکی خلاف قانون است، اظهار داشت: در صورت مشاهده و یا توقیف دام توسط نیروی انتظامی فرد خاطی طبق قانون تحویل مراجع قضایی داده می شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب با بیان اینکه بناب به عنوان شهر مقصد در حمل و نقل دام شناخته می شود، اذعان داشت: به دلیل وجود کشتارگاه بزرگ صنعتی در این شهرستان روزانه شاهد ورود تعداد زیادی دام جهت ذبح هستیم.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه شهرستان بناب به عنوان شهر مقصد میزبان ذبح دام های شهرستان های همجوار محسوب می شود اما خروج دام از این شهرستان برای این اداره بسیار با اهمیت است چراکه گاها دام های مولد از بناب خارج می شوند که در آینده موجب کاهش حجم دامی شهرستان خواهد شد.

احمدی منش همکاری سایر نهادهای نظارتی برای کنترل ورود و خروج دام در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: اینکه اداره دامپزشکی تمام کار های نظارتی برای دام را انجام دهد با توجه به امکانات و نیروهای کاری، امری غیر ممکن است.

در ادامه این جلسه فرمانده انتظامی شهرستان بناب با تاکید بر اینکه پلیس همواره در راستای مبارزه با کالای قاچاق به صورت شبانه روزی در محورهای موصلاتی شهرستان گشت زنی می کند، گفت: از افرادی که در حوزه جابجایی دام فعالیت می کنند در خواست داریم برای انتقال دام  های حتما مجوز لازم را داشته باشنه و الا دام های های آن ها  قاچاق محسوب شده و توقیف می شوند.

سرهنگ سهراب شفقی اختلاف قیمت کالا در فروشگاه های شهرستان را غیر قابل قبول دانست و گفت: گاها دیده می شود قیمت یک کالا در مراکز خرید بناب با یکدیگر بسیار فرق دارد که نشان از عدم نظارت دقیق بر این موارد است.

وی با اذعان به اینکه قوانین جابجایی دام می بایست کلی و مشخص شده باشند، گفت: از اداره دامپزشکی درخواست داریم قوانین مربوطه به جابجایی دام درون شهری و برون شهری را به صورت واضح مشخص کند تا پلیس راحت تر بتواند دام قاچاق و غیر قاچاق را تشخیص دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب در پایان کنترل و نظارت هر چه بیشتر بر میدان دواب را خواستار شد و گفت: نیروی انتظامی همه روزه در این محل حضور فعال دارد و انتظار داریم سایر نهادهای مربوطه مانند شهرداری و دامپزشکی در این امر همکاری کنند.

انتهای پیام/ داود زیبائی