مدیر کل سازمان امور مالیاتی استان با تاکید بر حمایت از تولید داخلی گفت: تعامل با تولید کنندگان و اصناف از اولویت های اصلی این سازمان است.

به گزارش انعکاس بناب، غلامرضا شریفی صبح امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع اشتغال شهرستان بناب ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه جنگ امروز جنگ اقتصادی است، اظهار داشت: دشمنان امروز سعی دارند با فشارهای اقتصادی بر انقلاب اسلامی ایران خدشه وارد کنند که به خواست خدا موفق نخواهند شد.

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تعامل با تولید کنندگان و اصناف از اولویت های اصلی سازمان و اداره کل امور مالیاتی استان است، گفت: امروز مردم و حاکمیت می بایست با کمک خود تولید کنندگان بستری را فراهم کنند تا چرخه اقتصادی کشور به راحتی بچرخد و مشکلات و موانع تولید از میان برداشته شوند.

وی بر آمادگی کامل اداره کل امورمالیاتی استان برای انجام هرگونه مساعدت در حل و فصل نهایی مسایل و مشکلات مالیاتی تولید کنندگان و اصناف تاکید کرد و گفت: در همین راستا مسئولان و ماموران مالیاتی استان سعی می کنند مشکلات پرونده های مطرح شده در حوزه مالیات و ارزش افزوده را خارج از نوبت بررسی کنند.

شریفی با اذعان بر اینکه مالیاتی که در شهرستان بناب پرداخت می‌شود زیر یک درصد سهم کل مالیات استان است، تصریح کرد: در بحث مالیات اگر به دو اصل شفاف سازی و عدالت مالیاتی توجه شود نارضایتی ها و مشکلات مالیاتی کاهش پیدا خواهند کرد.

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی به اهمیت پرداخت به موقع مالیات اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری تنها حدود ۸۴ میلیارد ریال از محل مالیات و عوارض ۳ درصد به شهرداری و دهیاری ها جهت توسعه آبادانی شهر و روستاهای این شهرستان پرداخت شده است.

وی در پایان با تاکید براینکه تمامی امورات اداره کل مالیات بر اساس قانون اساسی کشور انجام می شوند، گفت: با توجه به این که اختیارات تقسیط و بخشودگی جرائم مالیاتی به استان ها داده شده است، این اداره کل از حداکثر اختیارات قانونی خود جهت حل و فصل پرونده ها استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/ داود زیبائی