رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان بناب در دیدار با مدیر عامل اتحادیه فرش دستباف شهرستان در خصوص مشکلات بیمه قالیبافان گفتگو کرد.

 به گزارش انعکاس بناب، رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان بناب صبح امروز در این دیدار در خصوص مشکلات بیمه قالیبافان گفت: تا شهریور ۹۳ بیمه این قشر از جامعه با یارانه دولتی پرداخت می شد اما طبق مصوبه جدید در زمان ذکر شده این طرح ادامه پیدا نکرد.

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان بناب با بیان اینکه از شهریور سال ۹۳ تا کنون پرداخت بیمه دولتی برای قالی بافی در این سازمان ثبت نشده است، اذعان داشت: این طرح تا زمانی که قانون گذاران برای تامین اعتبار آن برنامه ریزی نکنند، ادامه خواهد داشت.

درخشان با تاکید بر اینکه قالبافان بیمه شده تا قبل از شهریور ۹۳ مشمول طرح یارانه دولتی باقی می مانند، تصریح کرد: تا زمانی که طبق قانون حق بیمه این افراد به موقع پرداخت شود مشکلی در یارانه بیمه آن ها وجود نخواهد داشت.

وی افزود: از قالیبافان بنابی که تا بحال برای بیمه خود از یارانه دولتی استفاده می کردند درخواست داریم حق بیمه خود را طبق زمان مشخص شده پرداخت کنند که درغیر این صورت بیمه آن ها از طرح دولتی خارج شده و با نرخ آزاد محاسبه می شود.

در ادامه این دیدار مدیر عامل اتحادیه فرش دستباف شهرستان بناب با بیان اینکه قالیبافان همواره از ارزآوران کشور بوده اند، اظهار داشت: اینکه بیمه این قشر از جامعه چند سالی با چنین مشکلی مواجه شده است جای تعجب است، چراکه این افراد از قشر زحمتکش و کم درآمد جامعه هستند.

سید جواد هاشمی پیگیری مشکلات بیمه قالیبافان را خواستار شد و گفت: از تمام مسئولان شهرستان و استان بخصوص نماینده محترم مردم بناب در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم این موضوع را در مجلس شورای اسلامی مطرح کنند تا شاید برای بیمه این قشر تامین اعتبار در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ زیبائی