رئیس اداره دامپزشکی بناب به مشکلات میدان دوّاب اشاره کرد و گفت: تاکنون شهرداری پروانه لازم برای این میدان را اخذ نکرده است.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس مهدی احمدی‌منش امشب در نشست کار گروه سلامت و امنیت غذایی بناب به مشکلات میدان دوّاب اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون شهرداری پروانه لازم برای این میدان را اخذ نکرده است.

وی با بیان اینکه محل میدان دواب به صورت قراردادی به شهرداری واگذار شده است؛ افزود: عدم تکمیل حوضچه‌های ضدعفونی و عدم حصارکشی از مشکلات اساسی میدان دوّاب است و با توجه به احتمال شیوع برخی بیماری‌ها باید نظارت کافی و دقیق انجام شود، چرا که  از تمام شهرستان‌ها دام به این میدان وارد و خارج می‌شود.

احمدی‌منش با بیان اینکه شهرداری این میدان را به مبلغ حدود ۱۴ میلیارد ریال به بخش خصوصی اجاره داده است؛ اذعان کرد: بهترین راه این است که شهرداری در تیر ماه که قرارداد پیمانکار به اتمام می‌رسد، تلاش کند تا حل بخشی از نواقصات را بر عهده پیمانکار بگذارد و آن را به پیمانکار تکلیف کند.

رئیس دامپزشکی بناب سپس با اشاره به کنترل ورود و خروج دام از این شهرستان یادآور شد: طی روزهای اخیر با همکاری نیروی انتظامی شهرستان نسبت به توقف ۱۵ دستگاه کامیون حامل دام اقدام شد و این دام ها برای کشتار به کشتارگاه صنعتی بناب انتقال داده شدند.

احمدی‌منش در ادامه از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در خصوص حمل و کشتار غیرمجاز دام را به اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و به علت قرارگرفتن در مسیر مواصلاتی چندین استان غربی کشور که با کشورهای دیگر هم مرز هستند، یکی از مسیرهای قاچاق دام و احشام به کشورهای منطقه است.