نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید ارز ۴ هزار و۲۰۰ تومانی را در قالب یارانه به افراد نیازمند اختصاص دهد و با این روش افراد ثروتمند دیگر نمی‌توانند از امضای طلایی و یا معاملات با ارز دولتی برای خود کیسه‌‌ای بدوزند.

به گزارش انعکاس بناب بع نقل از آناج، مسعود پزشکیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح علت گرانی‌های اخیر، با اشاره به عدم توزیع مناسب کالاهای اساسی که با ارز دولتی وارد و یا تولید می‌شوند، اظهار داشت: تا زمانی که رانت وجود دارد و عده‌ای ارز را به قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومان دریافت کرده و در بازار تا ۱۰ هزار تومان کالا را می‌فروشند، مشکلات ادامه می‌یابد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگر روش توزیع کالاهای اساسی با ارز دولتی اصلاح نشود، محاکمه کردن‌ها و احتکارها ادامه می‌یابد، متذکر شد: چنانچه ارز واقعی در تمام بخش‌ها ارائه و هزینه شود و از سوی دیگر خریدار تقویت گردد تا با قیمت واقعی کالاها را خریداری کند، کالاها احتکار نشده و قیمت‌ها آن چنان تغییری نمی‌یابد و از سوی دیگر کسی نمی‌تواند رانت گرفته و یا پرداخت کند و همچنین امضای طلایی نیز پیدا نمی‌شود.

وی اذعان داشت: متاسفانه از یکسو بستری برای رانت آماده شده و از سوی دیگر به دنبال این هستیم که مشخص شود چه کسی رانت گرفته تا با آن برخورد کرده و این فرد را محاکمه کنیم.

نایب رئیس مجلس شرای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل نوع سیاستی بوده که دولت، مجلس و بزرگان برای اختصاص ارز دولتی به کالاهای اساسی در پیش گرفته‌اند و  حاضر نیستند این روند را از لحاظ علمی پیگیری کنند، تصریح کرد: ساختار مدیریت صحیح برای عرضه و نظارت وجود ندارد، در نتیجه برخی افراد از این شرایط سوء استفاده می‌کنند.

پزشکیان با تاکید بر اینکه باید قدرت خرید اقشار کم‌درآمد جامعه افزایش یابد، ادامه داد: نیازی نیست دولت به شخصی که درآمد کافی و مناسبی داشته یارانه پرداخت کند تا عده‌ای با ارزهای دولتی ثروتمند شود، بلکه دولت باید ارز دولتی را در قالب یارانه به افراد نیازمند اختصاص دهد که با این روش دیگر افراد ثروتمند نمی‌توانند از امضای طلایی و یا معاملات با ارز دولتی برای خود کیسه‌ای بدوزند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ۴۰ سال است که به یک روش بودجه نوشته می‌شود، عتوان کرد: همیشه به یک مصلحتی این روش ادامه می‌یابد و  تا زمانی که با این روش به سمت جلو حرکت کنیم، مشکلات خود را از یک روزنه ای نمایان می‌کند.

انتهای پیام/