معاون فرماندار بناب با اشاره به حادثه ریزش خانه باغ که روز گذشته در این شهرستان اتفاق افتاد، گفت: نبود مجوزهای لازم و عدم توجه به نکات ایمنی در ساخت و ساز موجب بروز چنین حوادثی می شوند.

به گزارش انعکاس بناب، امیر عباس سلاطان پور صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بناب ضمن عرض تسلیت بابت جان باختن دو تن از همشهریان در حادثه ریزش خانه باغ که عصر دیرز رخ داد، گفت: این گونه حوادث به ما یادآوری می کنند که در ساخت و سازها دقت بیشتری کرده و استاندارها توجه ویژه ای کنیم.

معاون فرماندار بناب با تاکید بر اینکه عدم رعایت اصول ساخت ساز و نظارت های دقیق موجب بروز حوادث این چنینی می شوند، افزود: تمامی نهادهای مربوط در امر ساختمان سازی و خانه باغات می بایست تمام اصول را رعایت و از دادن پروانه های ساخت غیر اصولی خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران از لحاظ جغرافیایی در معرض بروز انواع حوادث طبیعی قرار دارد، گفت: با چنین شرایطی انتظار می رود تمامی سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در مواجه با چنین حوادثی آمادگی کاملی داشته باشند که در غیر این صورت عواقب جبران ناپذیری اتفاق خواهد افتاد.

سلطان پور با اشاره به خشک شدن بخش زیادی از آب دریاچه ارومیه در طی سالیان گذشته گفت: آب این دریاچه طی چند سال از ۱۳ و نیم میلیارد متر کعب به حدود ۲ میلیارد متر مکعب کاهش پیدا کرده است که این مقدار کاهش می تواند عواقب و حوادثی خطرناکی مانند طوفان های نمکی و در نتیجه بروز آلودگی های زیست محیطی را در پی داشته باشد.

این مقام مسئول افزود: خشک شدن آب دریاچه ارومیه تهیدی زیست محیطی برای کل کشور علی الخصوص شهر ساحلی بناب محسوب می شود که در صورت عدم توجه به مصرف درست آب در تمام حوزه ها زمینه برای بروز وشکل گیری طوفان های نمک افزایش پیدا می کند.

معاون فرماندار بناب مصرف آب شرب در کل کشور را ناامید کننده عنوان کرد و گفت: برداشت ها و مصارف نادرست موجب شده سطح آب های شرب زیر زمینی با افت زیادی مواجه شوند که در صورت تداوم این مدل مصرف، آب شرب با کیفیتی در آب های زیر زمینی باقی نخواهد ماند.

وی در پایان آمادگی تمام های نهادهای شهرستان در مقابله با هر گونه حادثه طبیعی و غیر طبیعی را مهم دانست و گفت: کارگروه های مقابله با حوادث طبیعی می بایست در طول سال چه از نظر تجهیزات و آموزش های تخصصی و عمومی آمادگی کامل داشته باشند چرا که حوادث به صورت ناگهانی و در کترین زمان اتفاق می افتند.

انتهای پیام/ زیبائی