رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه تعداد مأموریت تصادف ۵ درصد کاهش یافته ولی فوتی افزایش داشته است، گفت: در سال گذشته تا ۵ فروردین ۹ نفر در جاده‌های استان در تصادفاات کشته شدند که امسال به ۱۵ نفر رسیده است.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از تسنیم، محمدحسین صومی در جلسه ستاد سفرهای نوروزی آذربایجان شرقی که در خانه تاریخی صدقیانی تبریز برگزار شد، با اشاره به فعالیت ۱۳۰ پایگاه و ایستگاه سلامت در آذربایجان شرقی در ایام نوروز اظهار داشت: ۳۷ بیمارستان هم در استان مسئول خدمات درمانی به مردم و مسافران نوروزی هستند.

وی با بیان اینکه تعداد مأموریت تصادف ۵ درصد کاهش یافته ولی فوتی افزایش داشته است، افزود: در سال گذشته تا ۵ فروردین ۹ نفر در جاده‌های استان در تصادفاات کشته شدند که امسال به ۱۵ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه خودکشی در ایام نوروز از ۱۱ نفر سال گذشته به ۹ نفر رسیده است، گفت: تعدادی نیز در این مدت عید نوروز در تبریز به مسمومیت با اتانول دچار شدند، ضمن اینکه سانحه سقوط از ارتفاع نیز در سال جاری افزایش داشته است.

وی از اجرای طرح تضمین سلامت از ۲۰ اسفند در استان خبر داد و اضافه کرد: ۱۴ هزار بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفت که به عبارتی روزانه ۹۰۰ بازدید صورت گرفته که فقط ۱۲۰ مورد به دستگاه قضایی معرفی شده و ۲۰ مورد پلمپ شدند.

صومی با اشاره به اینکه هر روز متخصص و فوق تخصص در اورژانس استان داریم گفت: در مدت ایام نوروز ۷۳ هزار مراجعه داشتیم که ۳۰ درصد بستری شده‌اند و ۱۰ درصد آمار بستری افزایش یافته است.

وی تعداد اعمال جراحی در ایام نوروز را ۱۴۰۰ جراحی اورژانس عنوان کرد و اظهار داشت: ۲۵۰۰ عمل جراحی عادی هم که می‌توانست بعد از عید انجام شود در این ایام انجام شده است.

رئی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان تاکید کرد: از ۷۰ درصد مراکز درمانی بازدید کرده‌ام و اذعان می‌کنم که مشکلات ایام عید کمتر از مشکلات قبل از ایام عید است.

ثبت حدود ۸ میلیون «سفر-وسیله نقلیه» تا ۵ فروردین در جاده‌های استان

به گزارش تسنیم، اروجعلی علیزاده هم با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند سفرهای نوروزی آغاز شده است، اظهار داشت: ۸۲ دستگاه تردد شمار کل محورها را پوشش می‌دهند و ورود مسافران نوروزی را ثبت می‌کند.

وی بابیان اینکه از ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین حدود ۸ میلیون سفر-وسیله نقلیه در این مدت در جاده‌های استان ثبت شده که ۱ درصد کاهش دارد افزود: بیش از ۱۲۸ هزار نفر در این مدت در ۳۲ هزار سفر برون شهری با وسایل نقلیه مختلف عمومی توسط ۱۴ پایانه جابجا شده است که در این زمینه نیز ۱۳ درصد کاهش جابجایی حمل و نقل عمومی داریم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان شرقی آمار تردد در پایانه‌های مرزی را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: ۱۸۵۹ مسافر ایرانی و ۲۳ هزار مسافر خارجی از مرز جلفا وارد ایران یا وارد نخجوان شده‌اند.

وی افزود: از مرز نوردوز هم ۱۰ هزار مسافر ایرانی و ۷ هزار مسافر خارجی به ایران و ارمنستان تردد کرده‌اند که در مجموع ۴۴ هزار و ۱۷۶ تردد از پایانه‌های مرزی ثبت شده است.

علیزاده وضعیت زیرساخت‌های حمل و نقل را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: نزولات جوی برف و باران از ۲۸ اسفند آغاز شده و با همکاری ستاد بحران استان سفرها بدون مشکل پیگیری شده است که در این راستا ۴۰ مجتمع بین راهی و راهدارخانه بین راهی در استان داریم که در بارش‌های اخیر خدمات خوبی ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه در تلفات جاده‌ای ۵ درصد کاهش داریم و امیدوارم رانندگاه با رعایت احتیاط، حوادث را کاهش دهد اضافه کرد: ۵۲ کیلومتر از بزرگراه‌های استان اخیراً مورد بهره برداری قرار گرفته که مهم‌ترین آن‌ها محور مرند ایو اوغلی، بناب و اهر-تبریز زیر بار ترافیکی رفت

بیش از ۲۷۵۰ کلاس درس برای اسکان نوروزی و مدیریت بحران در آذربایجان شرقی آماده شده است

به گزارش تسنیم، جعفر پاشایی هم در این جلسه با بیان اینکه رویکرد همه دستگاه‌های اجرایی در ۵ سال گذشته برای جذب گردشگر عوض شده و برای مردم و گردشگران انگیزه ایجاد شده است، اظهار داشت: آموزش و پرورش هم با ایجاد ظرفیت جدید و استفاده از ظرفیت‌های موجود، از گردشگران نوروزی در استان میزبانی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۷۵۰ کلاس درس برای اسکان نوروزی و مدیریت بحران آماده شده است افزود: در آذربایجان شرقی ۱۶ هزار نفر را در مراکز اسکان فرهنگیان پذیرش کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ایجاد آرامش خاطر گردشگران ورودی به استان را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: به همت همکاران و مسئولین، محل اسکان دائمی فرهنگیان آغاز به کار کرد و این اسکان برای طول سال هدفگذاری شده است.

وی رضایتمندی گردشگران را مهم دانست و اضافه کرد: این رضایتمندی موجب افزایش انگیزه سفر دوباره به استان شده که نشات گرفته از افزایشدسترسی به خدمات، ایجاد اماکن رفاهی و… است.

پاشایی خاطر نشان کرد: امروزه آذربایجان شرقی به عنوان یکی از مقاصد سفرهای نوروزی قرار گرفته و در ۵ سال گذشته تعداد گردشگران افزایش چشمگیری داشته است.